Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beundrar min nya kökshandduk! Den har rävar! <3
1645129353843.png
 
Haha nej alltså jag fattade absolut inget av kiwin. "Det bara är så" och "Men du vet..." fick jag som svar när de skulle förklara. De är totalt värdekassa på att förklara grejer känner jag. Lite otippat med kiwi ändå. Man förväntar sig ju att grabbiga vaktmästargänget ska ta till "höhö meloner, höhö banan", men de var inte ens på listan. :p

Mango var uppe som kanditat. För någon hade någon gång sagt att det var guds sköte, och så hade det blivit skandal. Jag fattar ändå inte känner jag :D Vad är sexigt med guds sköte? Helt orimligt.

Så många frågor! Hur är en mango ens i närheten av ett sköte? Den har en JÄTTESTOR hård kärna i mitten och inga håligheter någonstans... och så resten då? Gud är väl i de flesta västerländska religioner en manlig gudom/entitet/valfritt, så hur och var och när och varför?!

Sammanfattning: stackars mango. :heart
Jag tycker ändå att den är lite sexig. 😊
 
Nu tror pållan på en vår; jag blev rätt gul i arslet och resten 😁:love:.
Idag kände jag för lite dressyrarbete barbacka; värmde jag upp I skritt och lite trav och sedan la vi fokus på galoppfattningar 😊. Eftersom ju ridbanan fortfarande är tung och ridningen gick så fint så jag blev nöjd med det jag hade tänkt idag så höll vi inte på längre än en halvtimme ☺. Lever fortfarande på den härliga känslan av att hästen var så himla fin att rida idag; jag älskar ju att rida barbacka men då helst i skritt och galopp framför trav men idag när pållan jobbade rätt i traven gav hon sådan härlig känsla; jag ville egentligen inte sitta av när det var dags att sluta, så som det ska vara 😄😍.
Efter soppan (skulle blanda i pepparrot i gräddfilen för att lägga på den gröna ärtsoppan vilket blir himla gott och hela innehållet rinner ut...Då undrar man om arla fyllt paketet med filmjölk istället 🤣.) till middag stekte vi som vanligt pannkakor och nu var jag såååå sugen på vaniljglass och egenplockade jordgubbar, ååh så barnsligt gott alltså 😋😍.
#livetändå
 
Orimligt irriterad över att jag inte fått svar på mitt test ”lämnar du före 12:00 bör du få svar samma dag” (personal). Hade någon annan klagat hade jag tyckt den var ganska jobbig :angel:

Mår inget vidare för övrigt men hoppas det vänder under natten. Jag hanterar det typ sämre än barnet om kalaset blir inställt… Han bara ”det gör inget om ingen kommer”, han vill mest ha sin tårta och sina paket 😭❤️

Jag vill mest börja grina :cautious::bag:
 
Tjoho, nu har vi egen toalett igen! Och badrummet blir så himla himla fint! :love: Jag har faktiskt haft ganska låga förväntningar eftersom det är lite av en budgetrenovering, men det här ser ju ut att bli riktigt bra!

... och för att hålla mig till trådens ämne sitter jag och tuggar på en chokladbit och njuter av känslan av att det mesta faktiskt flyter på rätt bra i mitt liv just nu. Gudarna ska veta att det är en skön omväxling från förra veckan! :laugh: Många bitar har fallit på plats de senaste dagarna, både bokstavligen och bildligt talat, jag har mycket att se fram emot och jag känner mig liksom tillfreds i största allmänhet. Detta innebär också att jag sover bättre (eller ja, jag har fått sova hyfsat vettigt två nätter i rad nu i alla fall), vilket har en härligt positiv effekt på hela tillvaron.

Hoppas att jag inte jinxat allt nu 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp