Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag myser under täcket i soffan och lyssnar på stormen Dudley som ställer till med en faslig oreda där ute. Herregud vad mycket storm och allmänt skitväder det har varit såhär långt i år!

Ska snart gå upp till grannarna för att duscha och mata katter. Det låter kanske lite konstigt, men eftersom vi är mitt uppe i en badrumsrenovering och grannarna är mitt uppe i en skidresa så har vi löst det som så att vi använder deras badrum den här veckan och i utbyte tar vi hand om deras katter. Det känns definitivt som att vi tjänar mer på det än dem, så vi tänkte lämna en flaska champagne också som tack för lånet. Det har varit guld värt att kunna fortsätta bo hemma den här veckan istället för att flytta över till svärmor, även om det är en liten gnutta krångligt att behöva gå ut i trapphuset och upp en våning varje gång vi vill gå på toa!
 
Planterat lite frön 😄 Vi får väl se om de blir några gulor,tomater och lite annat skit vad de lider 😂kliade helt enkelt i fingrarna idag.

Precis duschat och ska gå och lägga mig, på börja en ny bok igår. Just läst klart Pappas flicka på hästgården så behövde läsa något mer lättsamt så det fick bli bh-bussen 😋 Känns lagom spännande och lättsamt.
 
Tänkte nääästan i morse be stallhyresvärden lägga regntäcke när det regnade i morse igen men så tänkte jag att solen ska ju komma fram på förmiddagen så pållan borde hinna torka innan jag hade tänkte rida men jag blev glatt överraskad att hon blitt täckad ändå 🥰. Och vilket härligt väder det blev idag! Alldeles för underbart för att inte rida ut så det blev en kortare sväng, inte minst härligt när vi båda var taggade för en galopp på skogsvägen 😍. Sen en avstickare in på ridbanan för lite aktivt travarbete 😊. Njuta av solsken och fågelkvitter från hästryggen är livskvalitet det ❤.
Hemma igen medan sambon jobbade ute passade jag på att plocka i trädgården; himla skönt pyssel och så mysigt att våra katter höll sig I närheten av oss och lekte lite med varandra 😍. Sen soffhäng till Farmen, Torpet och Sveriges Mästerkock och nu sovdags!
 
Jag myser under täcket i soffan och lyssnar på stormen Dudley som ställer till med en faslig oreda där ute. Herregud vad mycket storm och allmänt skitväder det har varit såhär långt i år!

Ska snart gå upp till grannarna för att duscha och mata katter. Det låter kanske lite konstigt, men eftersom vi är mitt uppe i en badrumsrenovering och grannarna är mitt uppe i en skidresa så har vi löst det som så att vi använder deras badrum den här veckan och i utbyte tar vi hand om deras katter. Det känns definitivt som att vi tjänar mer på det än dem, så vi tänkte lämna en flaska champagne också som tack för lånet. Det har varit guld värt att kunna fortsätta bo hemma den här veckan istället för att flytta över till svärmor, även om det är en liten gnutta krångligt att behöva gå ut i trapphuset och upp en våning varje gång vi vill gå på toa!
Jag funderade på hur ni löste det, men tänkte att ni kanske hade två badrum :idea:
 
Jag har inte bakat på en hel evighet, men plötsligt händer det!
Nu står ett fröknäcke i ugnen och gottar sig :d

Jag fick en påse av en vän och det var så attans gott att jag avkrävde receptet, hoppas bara att det går lika bra för mig som min "nästan konditor"-vän :nailbiting:

Åh var länge sen jag gjorde tror jag har mandelmjöl hemma, får göra lite knäcke någon dag tror jag bestämt. Är ju så enkelt går fort, och blir så gott. :)
 
Är det Plant Pioneers du testat eller vilket märke? Det var det första som kom upp när jag sökte. Vill testa! Linda McCartneys med rödlök och rosmarin är annars riktigt goda som korvsubstitut, jag brukar använda dem till korv stroganoff.

Samma skådespelerska är helt jäkla fenomenal i Ozark också, om du inte redan sett den! Min favoritkaraktär alla kategorier, även om hon är ganska långt ifrån en trevlig typ även där ;)
Det är plant pioneers! jag är inte så impad av Lindas korvar, men OJ vad hennes mozzarellaburgare är att dö för! :love:
 
Tittar på Netflix serie om Anna Sorokin och gud vilken duktig skådespelare tjejen som innehar rollen som Anna har, jag AVSKYR hennes karaktär! Hon lyckas verkligen med att spela empatilös och egoistisk. Är på riktigt imponerad över hur irriterad jag blir när jag hör henne prata. :eek:
Den är anledningen till att klockan är snart halv två och jag fortfarande inte sover :arghh:
Men SÅ BRA.

Och hon är fantastisk, även med i Ozark. :love:
 
Här vräker det ner snö sedan mitt på dagen igår, knappt jag vågar titta ut :cautious: peppar peppar men det verkar avta iaf. Blir definitivt buss idag, vill absolut inte pulsa i snö halva vägen till jobbet. Snöskottarna har kört för fullt hela natten iaf :up:

Dags kliva upp och ge mig iväg men är så oinspirerad... skulle va betydligt skönare va hemma men bara jag kommer till jobbet blir det kul :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp