Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min hund tycker att jag ska ta lunch... eller rättare sagt att jag ska gå och ge henne lunch. Hon har lagt ig på stolen bredvid så hon kan glo uppgivet samtidigt som hon kommer med djupa suckar och små stöniga pip föratt få mig att förstå.

Vi vet båda att jag kommer ge vika först och ge lunch innan det är dags.
 
Hejsan hoppsan... jag blev visst på stand by att hämta upp särbon, hans bil har tydligen gett upp O_o Tur nog var det nära en större stad så han väntar på bärgning nu. Men det är fortfarande tillräckligt långt från mig för att vara irriterande.

Edit: Jag är alltså inte irriterad på särbon för det är ju inte hans fel och det är självklart att jag hjälper honom om han behöver det men jag är klart irriterad på hans bil :D
 
Jag beställde böcker från SLU Movium för en vecka sen. I bekräftelsen står detta "Leverans från tryckeriet: 2022-02-17" men det står inte var den leveransen går? Är det till Movium på Alnarp som sen skickar till mig? För jag har inget på g i Postnord-appen iaf.
 
Inbillar mig att jag börjar känna mig sjuk....Antingen är det så eller så är det för jag börjar slappna av efter att ha gått på helspänn av oro över morfar ❤. Nog för jag varit på "helspänn" tidigare och nu när jag börjat slappna av märker jag tydligare hur slitsamt det är med oro. Inte lustigt jag mår som jag gör och gjort inser jag nu ❤. Sen värker höger armbåge som faen. Är det "tennisarmbåge" jag åkt på tro?!? Eller ska jag kalla det "mobilarmbåge" ?!? Förskräckligt illa i så fall. Faktiskt 😳.
 
Hejsan hoppsan... jag blev visst på stand by att hämta upp särbon, hans bil har tydligen gett upp O_o Tur nog var det nära en större stad så han väntar på bärgning nu. Men det är fortfarande tillräckligt långt från mig för att vara irriterande.

Edit: Jag är alltså inte irriterad på särbon för det är ju inte hans fel och det är självklart att jag hjälper honom om han behöver det men jag är klart irriterad på hans bil :D

Bilar kan vara jäkligt irriterande 😅
 
Långa Powerpoints kan verkligen vara fantastiska på att döda både ett i grunden bra budskap och inbjudna deltagare!
Jag har vid ett tillfälle behövt genomlida en Powerpoint på 180(!) sidor. För att toppa allt så läste personen innantill, det hade varit mer effektivt att bara skicka ut presentationen till alla deltagare och låtit oss läsa den på hemmaplan.. O_o:sleep: Det var en utmaning att hålla sig vaken som sista 50 sidorna..
 
Håller verkligen på att förlora tålamodet nu med passersystemen. Känner för att slå sönder kodningsmackapären med hammare och borra hål genom handdatorn och typ "ojmen nejsan, nu är den ju trastig, går inte att fixa, kom tillbaka när nya passersystemet är installerat":angel:
Fatta hur mycket jag hade fått gjort om jag kunde jobba med arbetsuppgifter i stället för att utföra hjärt och lungräddning på 4 system som håller på att dö?

Räknade precis ut att det tagit mig ca 2,5 arbetsdagar den här veckan. :arghh:
 
Suttit i "möte" med chefen nu. De trycker på vart jag ska ta vägen men jag sa att jag inte vill uppge detta. Jag vill avsluta snyggt lämna över så mycket som möjligt innan jag går vidare utan att det ska bli sura miner. Jag litar inte riktigt på företaget. Chefen såg lite chockad ut. Sa att jag säger det gärna sista dagen.

Finns stor risk att man blir straffad här annars och flyttad sånt här sköts inte riktigt bra och jag har hört många historier
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp