Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tände i vedspisen för lite morgonmys och kom på vad jag drömt inatt.

Jag drömde att jag tände i spisen och det började ryka in för jag glömt öppna spjället. Och så visade det sig att det var en hel rad av spisar som rykte så jag fick rusa runt och öppna spjäll. :confused:
 
Skön natt. Smärta i ryggen, misstänker att nåt inte står helt rätt till efter epiduralen. Kunde inte hantera lillan helt korrekt så hon var ledsen, knuffade bort hunden i affekt som envisades med att klättra på oss så då blev han ledsen och gick iväg. Grät en stund. Somnade, drömde om döda spädbarn i massgravar. Vaknade av att jag bet mig själv i tungan, illa, och fick stoppa in pappersservetter i munnen. Vaknade med blodiga sådana på kudden.

Vi har rätt lugna nätter annars men detta var inte en sådan.
 
Det verkar som en natt för konstiga drömmar.

Jag vaknade på riktigt av att någon yoga-sjöng tre Om i rummet intill tidigt i morse. Efter det drömde jag att vi pratade om det, om att det hördes genom väggen och så kom vi överens att det var bättre att hon sjöng två Om, så jag blev mindre störd av det. Sedan drömde jag vidare att det var extremt jobbigt att äta äggskal till frukost (inte generellt, utan) eftersom det var så svårt att skilja från glasbitarna jag hade i munnen och ville spotta ut. Men uppenbart ville jag inte behöva spotta ut äggskalet på kuppen. :cautious: Som lök på laxen sedan ett diskmaraton där någon skvätte jord på all den nydiskade disken om och om igen, men ingen ville erkänna vem det var.

Glad att vakna till blå himmel och veta att jag inte ska äta äggskal med glas till frukost och att ingen kommer jorda ner min disk efter. :p
 
Eftersom alla pratar om sina drömmar :angel:
Pappa hade flyttat, det var skabbigt och nergånget, och från taket hängde gigantiska bjälkar i stora kättingar som man var tvungen att gå runt/klättra över eller under för att komma någonstans. En jätteäcklig grön soffa stod i ett hörn med en tjocktv framför.
Vet inte varför men jag la mig och sov i en garderob med en massa smutstvätt. Vaknar av att det knackar på dörren och sedan kliver farmor in. Blir superglad, för en sekund verkar hon normal. Sen är det som att hon börjar röra sig underligt och skrika fast det kommer inget ljud. Jag vågar inte gå upp och hälsa. Farmor växer, hon blir liksom längre och längre, trasslar in sig i balkarna som hänger från taket och fastnar till slut totalt. Då var hon kanske 7 meter lång, och takhöjden var kanske 2,5 meter. Farmor börjar gråta. Jag måste av någon anledning hämta något i köket och måste då gå förbi farmor, men hon är obehagligt fast, inte sig själv, alldeles för stor, och gråter. Mår piss när jag tar mig ut ur garderoben och tassar förbi farmor mot köket. Allt är iskallt, så kallt att jag känner att fotsulorna fastnar i golvet när jag går. Någonstans knackar en känsla på om att jag inte kan låta pappa som sover på ovanvåningen se farmor.
Sen vaknade jag, tack och lov :cautious:
 
Har OS på i bakgrunden medan jag läser litteratur. Känner mig trött men inte trött som i att jag vill sova utan tom på energi.

Men fixar lite kaffe, solen skiner ute även om det är minusgrader igen.
 
Hjälper päronen att lägga in räkningar
Är hemma från jobbet sedan igår. Har ont i ryggen och mår dåligt psykiskt
När jag flyttade till nya jobbet, så var det sagt att jag enbart ska jobba FM, precis som i alla år.
I måndags kom chefen och sa att alla 50 och 75or ska jobbar EM, pga att de får in mera jobb snart. Jag kan INTE jobba EM, pga vissa saker.
Så nu måste jag få tag på någon på Samhall, så jag kan flytta...
 
Skön natt. Smärta i ryggen, misstänker att nåt inte står helt rätt till efter epiduralen. Kunde inte hantera lillan helt korrekt så hon var ledsen, knuffade bort hunden i affekt som envisades med att klättra på oss så då blev han ledsen och gick iväg. Grät en stund. Somnade, drömde om döda spädbarn i massgravar. Vaknade av att jag bet mig själv i tungan, illa, och fick stoppa in pappersservetter i munnen. Vaknade med blodiga sådana på kudden.

Vi har rätt lugna nätter annars men detta var inte en sådan.

Hade inte du ett planerat/halvakut kejsarsnitt? Oftast får man spinal då, inte en epidural. Men du kanske hade en slang kvar i ryggen efter op? :)
 
Inväntar ifall jag eller mannen ska hämta upp vår online-beställning. Den är ganska stor så personalen kommer ut med en hel vagn istället för att placera ut kassarna i dess olika fack.
 
På förskola idag. Trevliga barn och fröknar, men lite kort om folk då vi skulle varit 4 med mig, men en gick hem. Så en ordinarie, en som är ordinarie men bara 1 dag/vecka, och så jag.. på två avdelningar. Så lite kaosigt. Nu vilar alla barnen så jag har lite paus 😅
 
Nu har jag varit hos tandläkaren. Retainern hade inte lossnat, eller tandläkaren hittade i alla fall inget 😊
Jag har misstänkt mer och mer under veckan att den nog inte var lös, utan att det måste varit något annat (vad det nu kan ha varit :confused:) som orsakade skavet.

Funderade imorse på om jag verkligen skulle ringa idag och ta upp en akuttid eftersom jag inte känner något nu. Jag fick lite känslan att tandläkaren tyckte att jag slösat hennes tid på ngt som ändå inte var ngt 😕 Och jag förstår ju det, eftersom det inte ens var något så hade det ju absolut kunnat vänta. Men försöker tänka att det i alla fall är bra att veta att inget har lossnat nu och att det är bättre en gång för mycket än en gång för lite… :)
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 584
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp