Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kölade precis frukos! Löjromsdieten fortskrider 😆 Trodde aldrig att jag skulle skriva detta men börjar ”typ” ledsna 😆

E8A1E0A0-0B12-478D-90B4-27135E41C462.jpeg
 
Funderar på att kravla mig upp, äta något och sen sätta mig i solen med en stor kaffe och försöka vakna. Drog aldrig ner rullgardinen i morse och ställde om mobilen så jag sovit dåligt pga ljuset och två har ringt, bl a grannen som varit hos ortopeden. :sleep:
 
Haha städade under köksbänken, blir övertygad om att jag har en vattenläcka. Hittar en vattendroppe och SER en droppe droppa ner men fattar inte var det kommer från pga inget rör är blött. Ringer husets Röris. Han kommer och ba ”jaaa alltså min TEORI är att dropparna kommer från trasan du hängt här”
 
Smet lite tidigare från jobbet. Har så mycket komp att jag tycker jag var värd det. Nu sitter jag och njuter av solen (genom ett fönster, det blåser iskallt ute).
Snart börjar mitt nya jobb :nailbiting::love: <--- skräckblandad förtjusning. Om allt går vägen börjar jag 1 mars.
 
Underbart väder så stack iväg till stallet direkt efter lunch; har ju ridit de två senaste dagarna men äntligen sol och i princip ingen blåst så tänkte jag lägger på hoppsadeln och skrittar u nån halvtimme och klättrar lite :). Lite snopet! På väg ut för att klättra lite i skogen fick vi vackert vända om och istället ta ett par backar på fältet bakom stallet 😄; ett träd hade rasat över grusvägen och hängde i gammal telefonledning!
Himla tur det inte rasade när jag passerade någon timme före, eller de andra tidigare idag ! Ridningen gick toppen; njöööt i fulla drag i solen från hästryggen på min underbara guldhäst 😍❤. Var bara ett tillfälle det kändes som hon snubblade till bak?!? Såg sen på ena bakstrykkappan att hon antagligen hade fastnat med brodden...Tur allt gick bra! :)
 
Äntligen klar med alla sysslor i stallet 😂🤪 Höbunten ute var slut så vi fick snällt åka iväg och hämta en ny, plus att Pappa hade lovat slå på en tappsko på en häst längs vägen. Haha bara de att han glömde alla grejer hemma 😂 Så hem igen och hämta verktyg sen kunde han slå på tappskon.

Var iaf inte Trulis som hade tappat en sko för en gångs skull. Utan en söt liten islandshäst som skulle träffa sin hovslagare på söndag men de hade så mycket is hemma så hästen tog sig knappt fram utan skon.

Men men nu bara vänta på att klockan blir tillräckligt mycket så Trulis och c.o kan gå in och deras matte ta helg 🥱
 
Suttit ute med en mugg kaffe och försökt lapa lite D-vitamin i solen. Snålblåst och kallt som :devil:, gav upp, fyllde på solrosfrön och jordnötter åt småpippisarna, högg upp lite ved som jag burit in och nu har jag lagt mig under duntäcket igen för att få lite värme tillbaka i kroppen. Ska nog baka en blåbärs- eller äppelpaj senare idag och njuta av vid brasan.
 
Hemma efter besök hos naprapaten. Han tog i mer än vanligt idag Aj Aj men det blir bra sedan. Han vet om att jag är sportintresserad så vi hade sportradion igång. Vi hamnade i en diskussion hur snabbt skridskoåkarna kör . En mil på 12:30 min. Vi kom överens om att det är snabbt 😁 Under min tid där fick Sverige 2 medaljer.
Nu ska jag ladda för fika med en polare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 584
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp