Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog en nästan två timmar lång promenad i solen, hur skönt som helst! Fick till och med "damma av" solglasögonen. Känner mig mindre döende nu :P
Nu sitter jag och dricker kaffe och läser ikapp veckans bloggar innan jag börjar beta av att göra-listan (laga innerfoder i en jacka, skriva en text till en tidskrift, sy klart en hatt, plugga inför en tenta, se över stipendierna jag ska söka...).
 
Diskat och dammsugit.
Nu orkar jag inte mer
Skulle behöva ta en promenad men känner mig totalt överkörd av en buss typ
 
Köpte någon slags grön paprika idag. Långa smala varianter. Började hacka en till en gratäng och fattade inte varför jag började hosta. Smakade en liten bit och - jäklar - vad starkt :eek: ! Inte snällt av Willys att kalla denna skapelse för paprika. Peppar, var vad det var....... Tur bara att jag hann märka det, för annars hade gratängen blivit närmast oätlig....... :nailbiting:
 
Köpte någon slags grön paprika idag. Långa smala varianter. Började hacka en till en gratäng och fattade inte varför jag började hosta. Smakade en liten bit och - jäklar - vad starkt :eek: ! Inte snällt av Willys att kalla denna skapelse för paprika. Peppar, var vad det var....... Tur bara att jag hann märka det, för annars hade gratängen blivit närmast oätlig....... :nailbiting:
Skulle väl blivit lite orolig när jag läste att det var TURKISK paprika..... :D Men nu fryser jag inte i alla fall....... ;)
 
Köpte någon slags grön paprika idag. Långa smala varianter. Började hacka en till en gratäng och fattade inte varför jag började hosta. Smakade en liten bit och - jäklar - vad starkt :eek: ! Inte snällt av Willys att kalla denna skapelse för paprika. Peppar, var vad det var....... Tur bara att jag hann märka det, för annars hade gratängen blivit närmast oätlig....... :nailbiting:
Padrones heter de.
 
Tog en vovvepromenad i solen - det både lät vår (av småfåglarna) och luktade vår i skogen :up:
Kommer hem och möts av junior som säger "jag känner mig sjuk"... Det har hostats i någon dag men inte värre, så vi tar tempen som visar 39,4 grader! Öhh, jo du ÄR sjuk :crazy: Blir ingen skola för junior imorgon :down:
 
Bläh. Det har luktat död råtta i pannrumemt ett tag. Har trott att de skulle ge sig men idag var det ännu värre. Har det blivit råttkyrkogård där inne nånstans bland veden?

Som lök på laxen hade avloppet torkat i gästhuset så när jag var in för att vattna pelargoner så stank det avlopp.
Nu har jag tänt doftljus för att få något annat i näsborrarna.
 
Vi har varit och handlat men även gått och fått inspiration och koll på priser inför renovering. :D Nu sitter jag med plugg och försöker få ihop några sidor till inlämningen. :cautious: Jag gillar egentligen inlämningar till seminarier men när litteraturen är helt omöjlig och ointressant så känns det rätt trist. Speciellt som seminarieledaren är helt hopplös, hen hittade på egna extra uppgifter när jag missade ett seminarium trots att det står tydligt i studiehandledningen hur man ska gå till väga om man missar ett seminarium. Men jag har haft hen förut och vet att hen är hopplös på det här sättet. Tack och lov för att hen bara har den här delkursen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
628
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp