Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gjort chokladdoppade jordgubbar till ikväll (cheesy och klyschigt till tusen, men gott!). Ska gå igenom mina lådor med kläder och textilier, och sen städa av hemma. Hade velat ta en promenad sen, men det regnar och jag känner inte för att traska runt i trist väder.. Lite avis på katternas efter-frukost-slöande :cautious::laugh:
 
Hey you, var rädd om dig :heart .

Jag har inte riktigt hängt med i svängarna men här ringer mina varningsklockor högt och ihärdigt. Jag har utmattningssyndrom och borde vara sjukskriven (är det inte pga ekonomi och bristande förtroende gentemot försäkringskassan), min hjärna är helt paj. Tro mig, ingenting är värt det - absolut ingenting är värt det. Och ingen tackar en. Be om hjälp, och våga ta emot den. Återhämtning är viktigt, ta det på allvar. Berätta precis hur det är. Det ska inte vara sådär.
Tack :heart ta hand om dig du med.
 
Vaknade och hade massa missade samtal från grannen samt ett sms med texten:
”Har gjort SOS-knackningen minst 100 ggr vad i helvete ska en granne behöva avlida i ensamhet”?!
Visar sig att grannen drabbats av vinterkräksjukan 🤢🎻⚰️ Tydligen har jag ngt för bra sömn för att vårt grann-morse-system ska vara riktigt effektivt 😅 men nu är jag iaf, iklädd pyjamas på väg för att handla coca-cola och vätskeersättning
 
Vaknade och hade massa missade samtal från grannen samt ett sms med texten:
”Har gjort SOS-knackningen minst 100 ggr vad i helvete ska en granne behöva avlida i ensamhet”?!
Visar sig att grannen drabbats av vinterkräksjukan 🤢🎻⚰ Tydligen har jag ngt för bra sömn för att vårt grann-morse-system ska vara riktigt effektivt 😅 men nu är jag iaf, iklädd pyjamas på väg för att handla coca-cola och vätskeersättning
Det suveränt med bra grannar när man drabbas av sånt, vinterkräksjukan alltså.
Var en granne åt oss som handlade i onsdags, när sonen var dålig och jag ensam med honom.
 
Det suveränt med bra grannar när man drabbas av sånt, vinterkräksjukan alltså.
Var en granne åt oss som handlade i onsdags, när sonen var dålig och jag ensam med honom.

Åh vad snällt!
Ja, jag hade sån grym hjälp av flera grannar när jag hade lunginflammation nu i julas/nyår. En granne lagade till och med mat till mig!

Krya på er! ❤
 
Jag har gjort chokladdoppade jordgubbar till ikväll (cheesy och klyschigt till tusen, men gott!). Ska gå igenom mina lådor med kläder och textilier, och sen städa av hemma. Hade velat ta en promenad sen, men det regnar och jag känner inte för att traska runt i trist väder.. Lite avis på katternas efter-frukost-slöande :cautious::laugh:

Till nästa gång (om du inte gjort det) kan jag rekommendera att ha i lite rom i chokladen. Det blir om möjligt ännu godare :d

Edit: Det ska vara mörk rom men det behöver inte vara någon tjusig sort. Min matlagningsrom är romessens i blanksprit och den funkar utmärkt.
 
Sitter och svär över att det inte kan lugna sig någon gång i mitt liv. Det har läckt vatten länge nog för att det skulle bli mögel. Whyy? 😩 Nu är det utrivet i alla fall. Kanske, kanske, slipper vi riva ut köket. Det ser ut som att det kan gå. Mäts där nästa vecka.

Min fantastiska röris kom igår, 10 minuter efter jag ringde, och pluggade rören så vi kunde riva ut toalett, snickaren kom senare på kvällen och rev upp golvet. Fuktproffsen först på onsdag men nu är förhoppningsvis det värsta gjort så det är bara fläktar kvar. Nu sköter gänget resten själva och folk har frågat varför jag inte tar in hantverkarkedjor som "sköter allt själva"... 🙄 Måste ju säga att med det jag får av de jag har i både kvalitet och effektivitet är det inget som kommer hända :o ringer jag brukar de komma med relativt kort varsel, kvällstid vid behov, helg någon gång ibland och dessutom känner de varandra så de kan prata med varandra om det ändå. Kan de inte är det alltid någon av dem som tipsar om någon som kan ta akutjobb :love:
 
Sitter och svär över att det inte kan lugna sig någon gång i mitt liv. Det har läckt vatten länge nog för att det skulle bli mögel. Whyy? 😩 Nu är det utrivet i alla fall. Kanske, kanske, slipper vi riva ut köket. Det ser ut som att det kan gå. Mäts där nästa vecka.

Min fantastiska röris kom igår, 10 minuter efter jag ringde, och pluggade rören så vi kunde riva ut toalett, snickaren kom senare på kvällen och rev upp golvet. Fuktproffsen först på onsdag men nu är förhoppningsvis det värsta gjort så det är bara fläktar kvar. Nu sköter gänget resten själva och folk har frågat varför jag inte tar in hantverkarkedjor som "sköter allt själva"... 🙄 Måste ju säga att med det jag får av de jag har i både kvalitet och effektivitet är det inget som kommer hända :o ringer jag brukar de komma med relativt kort varsel, kvällstid vid behov, helg någon gång ibland och dessutom känner de varandra så de kan prata med varandra om det ändå. Kan de inte är det alltid någon av dem som tipsar om någon som kan ta akutjobb :love:

Men fy vad jobbigt, jag lider med er. Jag har vattenskadan i mitt badrum i alltför färskt minne...

Skönt att du har bra hantverkare iaf, de är guld värda :up:
 
@Hoarfrost, jag kan bara hålla med @Liten i att ingenting är värt det. Jag har ju förstört min fantastiska hjärna, kanske för livet, och nu är allt en balansgång för att få energin i hjärnan att hålla. Min frontallob är helt fucked numera. Kan inte tänka i flera steg eller hålla saker i huvudet. Måste ha massor av strategier och strukturer för att få vardagen att gå runt och hjärnan att må okej. Jag kan inte bara ”leva livet” och ”ta dagen som den kommer” längre. Och kommer förmodligen alltid kunna igen. Det jag var tvungen att förstå var att stressen har gett mig en hjärnskada, en funktionsnedsättning, som jag åstadkommit alldeles själv.

Du ska ha din hjärna hela livet. Ett jobb är bara ett jobb och man ska inte bli sjuk av att jobba :heart
Det är inte min mening att skrämma upp dig nu eller ge dig dåligt samvete men det är viktigt att förstå hur destruktiv stressen är och att den kan skada dig för resten av livet.

Jag finns i DM :heart
 
Jag älskar mitt nyårslöfte :love: Det gör mig (och min hjärna) så glad! Även fast det är helg och jag inte ska göra någonting så har jag ”klätt upp mig” i blus, kofta, kjol och strumpbyxor. Och smycken.

Ansiktet får dock vila från smink.
Glad lördag på er!

A040A453-309A-4331-9D9F-786769C3FF3C.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
628
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp