Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gick bra! Kemikalierna är säkert undanstuvade och inlåsta.
Jag duschade i världens äckligaste dusch, så var tvungen att duscha igen när jag kom hem. Jag körde på säkert kort och rådfrågade andningsmasks tillverkarna kring om jag behöver vara nojig kring skador i lungorna ("förmodligen inte", världens vagaste svar) och lyckades rädda kläderna genom att skölja ordentligt med vatten och sedan tvätta.
Är helt utpumpad, så nu blir det film och kattgos hela kvällen!

Verkligen korkat med alla dessa undangömda bortglömda kemikalierna, nu har jag dock äntligen fått lite upprättelse för mina, enligt mina kollegor, "för katastroftänkiga" säkerhetsrutiner med att alltid ha andningsmask, skyddsglasögon, handskar och undanstoppat hår. Ska nog be dem köpa in någon form av labbrock också. Det är väl bara en tidsfråga innan jag hittar något frätande i någon omärkt burk någonstans. :cautious:

Men du, du måste anmäla det där. Det är totalt livsfarligt att hantera farliga kemikalier på det där sättet och långt ifrån lagligt. Har ni inget incidentdokument som fylls i om det hänt något?
 
Men du, du måste anmäla det där. Det är totalt livsfarligt att hantera farliga kemikalier på det där sättet och långt ifrån lagligt. Har ni inget incidentdokument som fylls i om det hänt något?
Vi har ett för arbetsplatsolyckor. Jag hade tänkt skriva i ett på måndag.
Chefen har på något sätt fixat lungundersökning med företagshälsovården, och jag ska få komma in redan på måndag. Chefen ville att jag skulle åka till akuten nu men jag känner mig inte konstig på något sätt utan bara trött, jag kommer åka in om jag känner minsta lilla dock. Behöver ju lungor.

Sa även till chefen att vi måste ha ett möte om detta snarast möjligast, det är alldeles för många halvincidenter som inträffat nu. Samt ca 40-50 år av misshantering av kemikalier. Jag börjar inse nu hur gigantiskt problemet är och kommer behöva hjälp. Hen höll med och vi ska ha ett första möte på tisdag.
Tråkigt bara att man ska behöva bli arg och ha någon "detta kunde lett till att hela skolan brann upp om någon hade petat till flaskan, eller om den stått i solljus" grej att ta upp innan nägot händer. Men men.
 
Suttit och redigerat film hela dagen.. Sjukt trött i huvudet. Får inte till det bra, hoppas på hjälp på söndag för måste vara klar på måndag.
Imorgon blir det till att fortsätta, samt skissa en massa.

Nu har äntligen temperaturen i keramikverkstaden kommit upp i normaltemp. Tog sedan tolv..
 
Om bara några minuter är 26-åringen här :)
Inte mycket tid att umgås innan det är sovdags. Åtminstone för mig som ska jobba i helgen.
Vi har, som vanligt, helt osynkat schema. Jag jobbar måndag, lördag, söndag. Han jobbar tisdag, onsdag, torsdag och fredag :cautious:
 
Blev en härlig eftermiddag i stallet; red något längre (en dryg timme) med lite mer galopp; är ju så satans blött så passade på att galoppera på grusvägen på en pigg pålla som låg på hårt 😍. Mötte två unga älgar ett stycke ifrån oss; första gången på min nuvarande häst 😄.

När stallet var klart bidde det middag med sambon och nu soffhänger vi till Talang med chips och grönsaker att dipa 😋.
 
Meh, kan inte koncentrera mig på någon film. Trodde första filmen bara var dålig eller tråkig men inser nu att hjärnan är för trött för att hänga med.
Snurrar massor i hjärnan i kväll, hoppas jag får sova i natt. Borde väl egentligen gå och lägga mig.

Ja, det borde du. <3
Ta en lång dusch om det hjälper dig att varva ned, och släck antingen ned ALL media eller starta upp någonting som får dig att slappna av.

För mig är det ofta en pod eller ljudbok som jag hört hundra gånger om och på riktigt låg volym, sådär så att det bara blir ett svagt mummel av bekanta röster.
 
Ja, det borde du. :heart
Ta en lång dusch om det hjälper dig att varva ned, och släck antingen ned ALL media eller starta upp någonting som får dig att slappna av.

För mig är det ofta en pod eller ljudbok som jag hört hundra gånger om och på riktigt låg volym, sådär så att det bara blir ett svagt mummel av bekanta röster.
Jag har konstigaste saken som får mig att somna. Another Dirty Room på YouTube.
Bullriga amerikanska män undersöker hotell och motell runt om i Amerika som är i katastrofalt skick. Det är kackerlackor, blod, mögel, bakterier, avföring, sperma, droger i och under madrasser...
Massa "oh Noooo!" och "Ewwww!" från de bullriga buffliga männen.
Då tycker tydligen min hjärna att "aaah... avkopplande" :cool::cautious:
 
Jag har konstigaste saken som får mig att somna. Another Dirty Room på YouTube.
Bullriga amerikanska män undersöker hotell och motell runt om i Amerika som är i katastrofalt skick. Det är kackerlackor, blod, mögel, bakterier, avföring, sperma, droger i och under madrasser...
Massa "oh Noooo!" och "Ewwww!" från de bullriga buffliga männen.
Då tycker tydligen min hjärna att "aaah... avkopplande" :cool::cautious:

Det är helt okej. Min go-to-sova-film är Alien. <3 Funkar varje gång.
 
Jag hade tänkt unna mig chips för första gången på ett halvår typ. Skickade beställning med sambon idag på dagen. Linschips med smak av Sourcream and onion. Öppnade precis påsen, och inser då att sambon köpt fel sort :(. Det skulle varit estrella, men han hade köpt olw. Inte alls samma sak. Nu är jag ledsen och känner inte att chipsen är värda sina kalorier, så det kan vara. Bättre lycka nästa gång!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
628
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp