Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klänning känns festligt. Kul att kunna ha det i vardagen ändå :)
Jag jobbar med hästar så lite opraktiskt med klänning då :cautious:

Jag skulle bara lämna ngt i stallet och möts av en elev vars häst ballat ur. Jag fick då rycka in akut. Jag bytte klackarna mot jodpush. Men hade kort kjol och paljett-linne ihop med fixat hår och massa smink. Kändes lite fel.

En manlig tränarkollega som såg trodde det var lösningen på att få fler män till stallen. Men att han själv kanske skulle ha svårare att känna sig hemma i paljettoutfitsen och kort kjol.

Mer seriöst så har jag ibland klänning/kjol i stallet sommartid. Om jag ska jobba för hand eller ha lektioner där jag vet att jag inte ska rida etc. Älskar klänning!
 
Stod och tittade igenom och registrerade kemikalier. Plockar fram två glasflaskor med plastlock och ställer på bänken framför mig. Ser att det läckt lite ur ena, luktar lite ammoniak. Snurrar den så jag kan se märkningen. HYDROMITE 100. :eek:
Backar genast. Det är något med namnet som säger att jag borde göra det. Får upp Hydrazin och dynamit i huvudet. Tightar till andningsmasken och får se märkningen Diamine - Hydrazine anhydrous på den andra flaskan. Går därifrån omedelbart.
Plockar fram telefonen och plockar fram säkerhetsdatablad på en gång. Varför i hela friden har vi sprängämnen här? Och vad i hela friden har man använt Diamine - Hydrazine anhydrous till?

Ska ringa pappa kemist och fråga hur jag ska hantera detta. Gissar att jag får ta med mig kollega som får ha med sig brandsläckare och 112 på speed dial. Har letat upp kärl att överföra flaskorna i, men är inte överlycklig av att jag kände lukten av ammoniak från ena flaskan, nu är jag ju paranoid. :banghead:
När det är över och jag ställt skiten i brandsäkert skåp ska jag duscha i jobbets sjukt äckliga dusch, funderar på hur jag ska göra med mina kläder,om jag behöver slänga dem, kan ju inte veta helt 100 om jag fått något på kläderna. Får ringa och rådfråga hur jag bör göra. Hängslen, livrem, fallskärm, hjälm osv.

Vafan. Jag åker hem efter att jag säkrat att ingen annan kan andas in eller få på sig, eller råka stöta i så hela stället brinner upp. Varföööör. :banghead:
 
Stod och tittade igenom och registrerade kemikalier. Plockar fram två glasflaskor med plastlock och ställer på bänken framför mig. Ser att det läckt lite ur ena, luktar lite ammoniak. Snurrar den så jag kan se märkningen. HYDROMITE 100. :eek:
Backar genast. Det är något med namnet som säger att jag borde göra det. Får upp Hydrazin och dynamit i huvudet. Tightar till andningsmasken och får se märkningen Diamine - Hydrazine anhydrous på den andra flaskan. Går därifrån omedelbart.
Plockar fram telefonen och plockar fram säkerhetsdatablad på en gång. Varför i hela friden har vi sprängämnen här? Och vad i hela friden har man använt Diamine - Hydrazine anhydrous till?

Ska ringa pappa kemist och fråga hur jag ska hantera detta. Gissar att jag får ta med mig kollega som får ha med sig brandsläckare och 112 på speed dial. Har letat upp kärl att överföra flaskorna i, men är inte överlycklig av att jag kände lukten av ammoniak från ena flaskan, nu är jag ju paranoid. :banghead:
När det är över och jag ställt skiten i brandsäkert skåp ska jag duscha i jobbets sjukt äckliga dusch, funderar på hur jag ska göra med mina kläder,om jag behöver slänga dem, kan ju inte veta helt 100 om jag fått något på kläderna. Får ringa och rådfråga hur jag bör göra. Hängslen, livrem, fallskärm, hjälm osv.

Vafan. Jag åker hem efter att jag säkrat att ingen annan kan andas in eller få på sig, eller råka stöta i så hela stället brinner upp. Varföööör. :banghead:

Men Gud, vilket jäkla ställe du jobbar på. Kaos-näste!
Hoppas allt går bra med det här sista.
 
Hemmaaaa! Jag ville skjuta mig själv i morse kl 04 när jag gick upp.
Nu är jag klar för dagen och tänker ligga i sängen någon h eller två. Så jäkla nice!
Inte så nice att telefonföretaget skickade fel mobil och nu har bytt mitt nr trots att de skulle göra det först när nya tel anlänt. Det är ju olika strl på sim-kort.. Hoppas den kommer snart!
 
Pratat med bästa pappa kemist som lugnat mig och påmint mig om att det faktiskt står att man absolut inte ska försöka släcka överhuvudtaget eftersom det kan eskalera explosion. Han förklarade hur jag bör göra för att säkra kemikalierna på ett så säkert sätt för mig som möjligt och att jag sedan ska kolla vad jag har för säkerhetsgrad på andningsmasken jag använde. Duscha var smart tyckte han, och att ringa och rådfråga kring kläderna. Sedan tyckte han att jag gott kunde be om en lungundersökning som arbetsgivaren kan stå för. Så jag slipper vara paranoid. Tack pappa kemist :up:
 
Stod och tittade igenom och registrerade kemikalier. Plockar fram två glasflaskor med plastlock och ställer på bänken framför mig. Ser att det läckt lite ur ena, luktar lite ammoniak. Snurrar den så jag kan se märkningen. HYDROMITE 100. :eek:
Backar genast. Det är något med namnet som säger att jag borde göra det. Får upp Hydrazin och dynamit i huvudet. Tightar till andningsmasken och får se märkningen Diamine - Hydrazine anhydrous på den andra flaskan. Går därifrån omedelbart.
Plockar fram telefonen och plockar fram säkerhetsdatablad på en gång. Varför i hela friden har vi sprängämnen här? Och vad i hela friden har man använt Diamine - Hydrazine anhydrous till?

Ska ringa pappa kemist och fråga hur jag ska hantera detta. Gissar att jag får ta med mig kollega som får ha med sig brandsläckare och 112 på speed dial. Har letat upp kärl att överföra flaskorna i, men är inte överlycklig av att jag kände lukten av ammoniak från ena flaskan, nu är jag ju paranoid. :banghead:
När det är över och jag ställt skiten i brandsäkert skåp ska jag duscha i jobbets sjukt äckliga dusch, funderar på hur jag ska göra med mina kläder,om jag behöver slänga dem, kan ju inte veta helt 100 om jag fått något på kläderna. Får ringa och rådfråga hur jag bör göra. Hängslen, livrem, fallskärm, hjälm osv.

Vafan. Jag åker hem efter att jag säkrat att ingen annan kan andas in eller få på sig, eller råka stöta i så hela stället brinner upp. Varföööör. :banghead:
Men hjälp, vilken mardröm! :nailbiting:
Hur går det?
 
Pratat med bästa pappa kemist som lugnat mig och påmint mig om att det faktiskt står att man absolut inte ska försöka släcka överhuvudtaget eftersom det kan eskalera explosion. Han förklarade hur jag bör göra för att säkra kemikalierna på ett så säkert sätt för mig som möjligt och att jag sedan ska kolla vad jag har för säkerhetsgrad på andningsmasken jag använde. Duscha var smart tyckte han, och att ringa och rådfråga kring kläderna. Sedan tyckte han att jag gott kunde be om en lungundersökning som arbetsgivaren kan stå för. Så jag slipper vara paranoid. Tack pappa kemist :up:
Okej, bra! Läste inte färdigt, blev så upprörd! O_o
 
Väntar på att dottern ska rida klart. Sen ska vi köra till Röstånga för avlämning till hennes pappa.
Jag ska sen hem och duscha samt laga mat. Ikväll ska jag och 26-åringen ha en lugn kväll med film, På spåret och korv stroganoff :)
Han jobbar dock till 18 och ska hem och vända innan han kommer hem så det dröjer lite.
 
Stod och tittade igenom och registrerade kemikalier. Plockar fram två glasflaskor med plastlock och ställer på bänken framför mig. Ser att det läckt lite ur ena, luktar lite ammoniak. Snurrar den så jag kan se märkningen. HYDROMITE 100. :eek:
Backar genast. Det är något med namnet som säger att jag borde göra det. Får upp Hydrazin och dynamit i huvudet. Tightar till andningsmasken och får se märkningen Diamine - Hydrazine anhydrous på den andra flaskan. Går därifrån omedelbart.
Plockar fram telefonen och plockar fram säkerhetsdatablad på en gång. Varför i hela friden har vi sprängämnen här? Och vad i hela friden har man använt Diamine - Hydrazine anhydrous till?

Ska ringa pappa kemist och fråga hur jag ska hantera detta. Gissar att jag får ta med mig kollega som får ha med sig brandsläckare och 112 på speed dial. Har letat upp kärl att överföra flaskorna i, men är inte överlycklig av att jag kände lukten av ammoniak från ena flaskan, nu är jag ju paranoid. :banghead:
När det är över och jag ställt skiten i brandsäkert skåp ska jag duscha i jobbets sjukt äckliga dusch, funderar på hur jag ska göra med mina kläder,om jag behöver slänga dem, kan ju inte veta helt 100 om jag fått något på kläderna. Får ringa och rådfråga hur jag bör göra. Hängslen, livrem, fallskärm, hjälm osv.

Vafan. Jag åker hem efter att jag säkrat att ingen annan kan andas in eller få på sig, eller råka stöta i så hela stället brinner upp. Varföööör. :banghead:
Hoppas allt gick bra!
Liknande grejer tycker jag är ett återkommande problem på alla ställen där det finns större mängder kemikalier. Någon beställer nåt farligt att använda till någonting specifikt, personen slutar sedan utan att destruera sina kemikalier eller ens kontrollera om de behövs till någonting fortfarande. Obehagliga kemikalier står sedan undangömda i nåt hörn och ingen vågar röra dom tills de glöms bort helt. Någon X antal år senare blir tvingad eller får för sig att inventera och hittar då mer eller mindre farliga saker som förvarats fel i många år och inte alls borde finnas där.......... Undrar om jag är lite dum i huvudet som just sökt ett jobb där tjänsten innefattar att man är delvis ansvarig för korrekt kemikaliehantering och laboratoriesäkerhet :meh:
 
Har haft en sån härlig dag med 3:an idag :love:
Igår fick dom en vattenläcka väggen i klassrummet så klassrummet kan inte användas, därav har klassen flyttat in på fritids. Så idag har jag undervisat utan riktigt klassrum, utan ordentligt material och dom bara accepterar det!
De satt och skrev en hel lektion, helt lugnt och tyst, 7 st vid varje bord - ihopklumpade som sardiner - och ingen gnällde, började tramsa eller tappade fokus. Den här klassen är MAGISK! :love: en sån klass man bara får typ en gång i karriären!

Måste säga till rektor att jag vill bli deras klasslärare när dom börjar fyran. Deras nuvarande klasslärare vill det, deras klassassistent vill det och specialpedagogen vill det. Och jag, såklart.

Med en sån klass hade jag kanske till och med vågat prova att jobba 100%.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
628
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp