Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns så konstigt ovant och lite pinsamt? Att ha "fin" klänning på sig :crazy:
Men ändå himla bekvämt, och så känner jag mig fin, till och med lite stark! Jag bestämde i går att jag ska börja med att klä mig i "fina kläderna" minst en gång i veckan. Började med enkel svart klänning för att inte chocka mig själv (och omgivningen för mycket)
Bästa nyårslöftet! @GardenAngel :love:
 
Det känns så konstigt ovant och lite pinsamt? Att ha "fin" klänning på sig :crazy:
Men ändå himla bekvämt, och så känner jag mig fin, till och med lite stark! Jag bestämde i går att jag ska börja med att klä mig i "fina kläderna" minst en gång i veckan. Började med enkel svart klänning för att inte chocka mig själv (och omgivningen för mycket)
Bästa nyårslöftet! @GardenAngel :love:
Klänning känns festligt. Kul att kunna ha det i vardagen ändå :)
Jag jobbar med hästar så lite opraktiskt med klänning då :cautious:
 
Jag vaknade strax före fem av en mardröm som hade en lång och mycket komplex handling som inte riktigt låter sig redogöras för. Kontentan var iallafall att jag hade en pistol mot huvudet där en galning vrålade ”NU SKA DU DÖ!”.

Hörde jag någon påminna mig om att jag har en hård deadline idag? :angel:
Fy vad jobbigt.
Jag hade också en mycket rörig dröm i natt. Att min mamma hux flux hade dött och jag var i fullständig chock eftersom hon ju var frisk :confused:
Imorse pratade jag med henne och tog upp drömmen och det visar sig att hon inte mår bra.
 
Är just nu förvånad över hur bra det gick att ryta ifrån i morse. Mest arg och inte stressad.
Däremot sjukt trött efter nattens usla sömn. :down:

Det går bättre och bättre bara man kommit över första tröskeln. Att vara service minded och samarbetsvillig innebär inte att folk kan utnyttja en.

Gnäller hen om det hela kan du ju säga att livegenskap avskaffades för länge sedan :grin:
 
Satte fart och fått upp gardinerna så nu är julen helt nerplockad. Blev mycket svett och svordomar när gardinerna skulle upp i stora köksfönstret, men skam den som ger sig. Köpt roll-up gardin till sovrummet (inte haft innan) verkar som man behöver lite nålar för att få det se snyggt ut.
 
Klänning känns festligt. Kul att kunna ha det i vardagen ändå :)
Jag jobbar med hästar så lite opraktiskt med klänning då :cautious:
Jag har till 99% klänning/kjol i stallet när jag mockar/gör påsar/tar ut eller in/byter täcken/sopar/etc vilket är typ 90% av tiden jag tillbringar där.. För den korta tid som används till ridning är det lätt att byta till ridbrallor.

PS jag har alltid varma Tights på benen och Blundstones på fötterna så det ser nog rätt konstigt ut...
 
D
ammsugit golven och lite annat pyssel så nu får det räcka! 🙂. Åka till morfar en sväng innan det blir stallet
1f642.png
:)
.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
628
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp