Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade tänkt unna mig chips för första gången på ett halvår typ. Skickade beställning med sambon idag på dagen. Linschips med smak av Sourcream and onion. Öppnade precis påsen, och inser då att sambon köpt fel sort :(. Det skulle varit estrella, men han hade köpt olw. Inte alls samma sak. Nu är jag ledsen och känner inte att chipsen är värda sina kalorier, så det kan vara. Bättre lycka nästa gång!
Nu fick jag lite ångest, jag har alltid gillat linschipsen men aldrig kommit ihåg vilken sort jag brukar köpa så tänkt att dom smakar lika. Tänk om jag egentligen bara lyckats ta samma sort hela tiden och någon gång köper fel och den är äcklig :nailbiting:
 
Nu fick jag lite ångest, jag har alltid gillat linschipsen men aldrig kommit ihåg vilken sort jag brukar köpa så tänkt att dom smakar lika. Tänk om jag egentligen bara lyckats ta samma sort hela tiden och någon gång köper fel och den är äcklig :nailbiting:
Haha! De är egentligen inte äckliga, men olws är som vanliga räfflade chips, och estrellas är tjockare och "vågiga", vilket gör det till en annan grej 😊. Är ingen chipsmänniska annars.
 
Haha! De är egentligen inte äckliga, men olws är som vanliga räfflade chips, och estrellas är tjockare och "vågiga", vilket gör det till en annan grej 😊. Är ingen chipsmänniska annars.
Då har jag nog bara lyckats köpa Esterellas för jag har för mig att de alltid varit tjockare. Du får tacka din sambo för att misstaget varnade mig i tid och nu skyddar mig från framtida olyckor :D
 
Då har jag nog bara lyckats köpa Esterellas för jag har för mig att de alltid varit tjockare. Du får tacka din sambo för att misstaget varnade mig i tid och nu skyddar mig från framtida olyckor :D
Haha, jag ska göra det 😅! Jag visste inte heller att det fanns olika förrän ikväll. Nu kommer du kolla extra noga nästa gång 😊
 
Jag har precis sett färdigt på sista avsnittet av Bron. Jag vill ha den osedd. Jag vill ha mer! :cry:

Kolla på Hidden! Lite segstartad men sevärd! Såg precis klart den. Kul med walesiska också!

https://www.tv4play.se/program/hidden

Edit: eftersom detta trots allt är Buke så vill jag friskriva mig från en eventuell språkdiskussion ang walesiska/kymriska yada yada... 🤷🏼‍♀️
 
Det gick bra! Kemikalierna är säkert undanstuvade och inlåsta.
Jag duschade i världens äckligaste dusch, så var tvungen att duscha igen när jag kom hem. Jag körde på säkert kort och rådfrågade andningsmasks tillverkarna kring om jag behöver vara nojig kring skador i lungorna ("förmodligen inte", världens vagaste svar) och lyckades rädda kläderna genom att skölja ordentligt med vatten och sedan tvätta.
Är helt utpumpad, så nu blir det film och kattgos hela kvällen!

Verkligen korkat med alla dessa undangömda bortglömda kemikalierna, nu har jag dock äntligen fått lite upprättelse för mina, enligt mina kollegor, "för katastroftänkiga" säkerhetsrutiner med att alltid ha andningsmask, skyddsglasögon, handskar och undanstoppat hår. Ska nog be dem köpa in någon form av labbrock också. Det är väl bara en tidsfråga innan jag hittar något frätande i någon omärkt burk någonstans. :cautious:
Kolla så det inte finns några undangömda i ugnen ;) för säkerhets skull :D
 
Försöker sova men har typ sovit hela dagen så det är svårt. Ungen och jag sover i gästrummet, så den nu helt klart magsjuka pappan fick sovrummet själv.
Tyvärr har vi bara en toalett, men klorinet finns färdigt där sen tidigare i veckan och är redo.

Måtte det här gå över snart.
 
Nu ar det dags att vi aker ut for att ata den basta cajun mat jag NAGONSIN atit ... battre an i New Orleans :d Jag har gatt ner nastan 2 kilo pa en vecka och nu ar det dags att "synda". I kvall blir det nog "Crayfish Etouffee" (kraftor over ris eller smooth Grits) De gor den basta Grits i varlden. Restauranten har varit stangd (de hade en brand) i ett halvar och jag har vantat forver pa att fa ga dit igen.:p
 
Nu ar det dags att vi aker ut for att ata den basta cajun mat jag NAGONSIN atit ... battre an i New Orleans :d Jag har gatt ner nastan 2 kilo pa en vecka och nu ar det dags att "synda". I kvall blir det nog "Crayfish Etouffee" (kraftor over ris eller smooth Grits) De gor den basta Grits i varlden. Restauranten har varit stangd (de hade en brand) i ett halvar och jag har vantat forver pa att fa ga dit igen.:p

Det blev Crayfish etouffe over "smooth" grits och jag kan knappt rora mig nu och en "take away" box med nastan halften till Lunch i morgon. :d
 
Jag blir orolig för dig, det där är inte bra. Har ni någon form av företagshälsovård? Stress får en att göra knepiga saker. Ta hand om dig :heart
:heart jag ska försöka våga be om att få hjälp av företagshälsovården när jag ändå har möte med chefen på tisdag. Tröskeln för mig att be om hjälp är dock skyhög, men det är planen i alla fall. Sen är jag livrädd för vad som händer efter det, men ambitionen är att jag ska orka be om hjälp på tisdag.
:nailbiting:
 
:heart jag ska försöka våga be om att få hjälp av företagshälsovården när jag ändå har möte med chefen på tisdag. Tröskeln för mig att be om hjälp är dock skyhög, men det är planen i alla fall. Sen är jag livrädd för vad som händer efter det, men ambitionen är att jag ska orka be om hjälp på tisdag.
:nailbiting:

Även om din chef inte inser allvaret så gissar jag att företagshälsovården kommer att gå i taket. Håll inte tillbaka något utan berätta som du gjort här. Som du sett är vi många som reagerat på hur du har det, det är INTE en normal och vettig arbetssituation :heart
 
:heart jag ska försöka våga be om att få hjälp av företagshälsovården när jag ändå har möte med chefen på tisdag. Tröskeln för mig att be om hjälp är dock skyhög, men det är planen i alla fall. Sen är jag livrädd för vad som händer efter det, men ambitionen är att jag ska orka be om hjälp på tisdag.
:nailbiting:
❤ vi kan påminna dig! Det här låter inte bra! Om du inte får bra respons på tisdag tycker jag att du ska sjukskriva dig för att få lite återhämtning och kanske få ork nog att ta dig ur det där hålet. ❤
 
Vaknade precis från en dröm där jag var tillbaka på mittt gamla jobb i stallet. När vi tog in alla hästarna för kvällen hade ALLA hästarna tappat ALLA sina skor i leran, och jag hade sådan ångest för att ringa hovis och berätta de "goda" nyheterna att jag väckte mig själv! :laugh:
 
Senast ändrad:
Sitter på tunnelbanan på väg till jobbet, men insåg nyss att det är lördag.
Får hoppa av nästa station och åka hem igen 🙄

Hey you, var rädd om dig :heart .

Jag har inte riktigt hängt med i svängarna men här ringer mina varningsklockor högt och ihärdigt. Jag har utmattningssyndrom och borde vara sjukskriven (är det inte pga ekonomi och bristande förtroende gentemot försäkringskassan), min hjärna är helt paj. Tro mig, ingenting är värt det - absolut ingenting är värt det. Och ingen tackar en. Be om hjälp, och våga ta emot den. Återhämtning är viktigt, ta det på allvar. Berätta precis hur det är. Det ska inte vara sådär.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
628
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp