Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i ett väntrum. Det luktar nåt parfymaktigt. :rage:

På busshållplatsen upptäckte jag att jag glömt trycka igen korken på vattenflaskan så det var vatten i kassen. Inte så mycket, som tur var.
 
Bakat kanelbullesockerkaka! Luktar gudomligt :d fick veta att sambon blivit placerad i en ny grupp på jobb, där han gärna vill börja, så passar bra som ursäkt för fika :angel:
Nu blir det lunch i soffan, sen ska jag handla och lämna och hämta paket. Överväger att skjuta upp pluggandet till imorgon. Jag har ju redan pluggat lite idag!
 
Nu har vi haft en mäklare här för värdering av vårt hus, fördel det är egentligen ingenting vi behöver fixa innan en visning/försäljning. Städning, absolut både ut och inne :crazy: Och styling till fotografering förstås. Men hon ansåg inte att vi behövde fixa något annat egentligen. Det är mycket som behövs renoveras men det är bättre att låta en köpare göra själv än göra en snål variant. Men det kommer att ta tid, mest att dit vi ska flytta kan ta tid innan avstyckningen är klar. Så det är lite frågan hur vi ska lägga upp framtiden, när ska vårt hus läggas ut till försäljning osv.
 
Nu har jag lämnat bilen på verkstaden för krockskadelagning (blev ju påkörd bakifrån för några mån sen)
Så nu ska jag köra hyrbil och det blev en Toyota avensis kombi då kombi är ett måste o den enda kombin dom har.
Jösses! Den är så liten så man armbågar sig själv och turligt nog tog jag bara med lilla bilburen,den gick in med mm marginal 😮
Och den piper o tjuter av okänd anledning eller ja bältet var en av anledningarna den andra har jag inte kommit på än,sen är den gjord för blinda :D som inte kan se ut genom bakrutan. (backkamera)
Ja ja,hoppas jag får tillbaka min egen bil fort!
 
Nu har jag lämnat bilen på verkstaden för krockskadelagning (blev ju påkörd bakifrån för några mån sen)
Så nu ska jag köra hyrbil och det blev en Toyota avensis kombi då kombi är ett måste o den enda kombin dom har.
Jösses! Den är så liten så man armbågar sig själv och turligt nog tog jag bara med lilla bilburen,den gick in med mm marginal 😮
Och den piper o tjuter av okänd anledning eller ja bältet var en av anledningarna den andra har jag inte kommit på än,sen är den gjord för blinda :D som inte kan se ut genom bakrutan. (backkamera)
Ja ja,hoppas jag får tillbaka min egen bil fort!
Det låter som om det INTE är ditt val av nästa bilköp... :angel::D
 
Drabbades av ett -enligt läkarintyget- oidentifierat influensavirus och har alltså vandrat i "dödsskuggans dal" ett tag, men nu är jag någorlunda på banan igen om än fortsatt sjukskriven ett tag till. Jädra virusskit :meh:
 
Flydde från jobbet för en liten stund sedan, lämnar en kollega i sticket men jag orkade inte med huvudvärken och dessutom ska jag få gå en timme tidigare på måndagar.
Huvudvärken sa poff så fort jag satte mig på pendeln :meh:
När jag kommer hem ska jag putsa ridskor och chaps, äta lite och sen åka till stallet för hästmys och ridlektion :love:
 
Update. Läkaren på VC som själv har hästar sa att jag absolut skulle ha påfyllning. Sååå hann göra eftermiddagsbesöken och fixa in en vikarie för mig till kvällen och åka (jobbar inne i stan, vc ligger utanför och eftersom jag trodde jag skulle få jäääävla ont i armen valde vi att göra så).

Berättade för ssk om min synnerligen traumatiska upplevelse när jag fick vaccinet när jag fyllde 10 att jag var väldans orolig för smärtan från just vaccinet och sa skämtsamt att kan jag inte uppföra mig som 32åring lär ni väl skicka mig till psyket (sa det lite skojsamt). Men! Hon stack ovanför höften typ, gjorde inte alls så ont!! Rent av sa häpet "du skojar med mig, du driver med mig?! när hon sa att det var klart. Tackade så hjärtligt för hennes fina hjälp; skulle va stickexpert och det märktes :).
 
Handlat kattmat för 890 kr och för 650 kr ca till mig själv
Fast jag är inte klar med mina inköp men orkar inte bära mer
 
Update. Läkaren på VC som själv har hästar sa att jag absolut skulle ha påfyllning. Sååå hann göra eftermiddagsbesöken och fixa in en vikarie för mig till kvällen och åka (jobbar inne i stan, vc ligger utanför och eftersom jag trodde jag skulle få jäääävla ont i armen valde vi att göra så).

Berättade för ssk om min synnerligen traumatiska upplevelse när jag fick vaccinet när jag fyllde 10 att jag var väldans orolig för smärtan från just vaccinet och sa skämtsamt att kan jag inte uppföra mig som 32åring lär ni väl skicka mig till psyket (sa det lite skojsamt). Men! Hon stack ovanför höften typ, gjorde inte alls så ont!! Rent av sa häpet "du skojar med mig, du driver med mig?! när hon sa att det var klart. Tackade så hjärtligt för hennes fina hjälp; skulle va stickexpert och det märktes :).

Jag bor typ granne med en vaccinationsklinik. Går dit pga lat. Är en mkt barsk tant där som är ökänd. Man har tur om man hinner dra av tröjan halvvägs innan hon hugger :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
340
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 731
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp