Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ehm. Verkar bli en sån där lite underlig dag i dag. Hittade min kollega i färd med att sila vatten ner i en kopp. Undrade om det var något fel med vattnet, hade ju precis druckit en kopp :nailbiting:

Nope hen silade ur flouriden ur vattnet. Varför? Jo för att flouriden gör att man får lägre IQ, förkalkar organen så de inte fungerar som de ska och förstör tallkottkörten helt. När tallkottkörteln är dålig kan hen inte utöva sin schamanism ordentligt eftersom hen inte kan ta in kraften från universum då.

Hen avslutade med att blanda i lite kollodialt silver i sin kopp.
:idea::confused::D
Älskar denna kollegas roliga inslag, bästa kollegan.

Jag hade inte pallat sådana kollegor... men jag är ju en sådan där jobbig naturvetare ;) :D

Edit: Sådana kollegor hade inte pallat mig heller misstänker jag... :angel:
 
Jag hade inte pallat sådana kollegor... men jag är ju en sådan där jobbig naturvetare ;) :D

Edit: Sådana kollegor hade inte pallat mig heller misstänker jag... :angel:
Jag är ju också naturvetare. Men det är faktiskt ganska kul att diskutera med hen. Jag vet att jag aldrig kommer kunna ändra hens uppfattning om vissa saker, men jag ställer tusen frågor om hur hen tänker och hur det funkar enligt hen. Det blir ganska långa roliga samtal och ingen av oss är så att vi försöker trycka ner den andra.
Jag har lärt mig massor om hur dessa knasbollar tänker om "strålning" och konstiga saker om mat, vatten, hur träd har själar. Aliens som faktiskt finns bara det att de är silikoida och inte har samma våglängd som oss och därför kan vi inte se varandra... :D
 
Ehm. Verkar bli en sån där lite underlig dag i dag. Hittade min kollega i färd med att sila vatten ner i en kopp. Undrade om det var något fel med vattnet, hade ju precis druckit en kopp :nailbiting:

Nope hen silade ur flouriden ur vattnet. Varför? Jo för att flouriden gör att man får lägre IQ, förkalkar organen så de inte fungerar som de ska och förstör tallkottkörten helt. När tallkottkörteln är dålig kan hen inte utöva sin schamanism ordentligt eftersom hen inte kan ta in kraften från universum då.

Hen avslutade med att blanda i lite kollodialt silver i sin kopp.
:idea::confused::D
Älskar denna kollegas roliga inslag, bästa kollegan.

Åh att inte diskutera hade varit riktigt svårt för mig :rofl:
 
Hoppas på friska barn den här veckan! Ska dock till tandläkaren med den äldsta på onsdag och då är hon är ledig från skolan så det blir enklast att låta båda vara lediga faktiskt.

Har sorterat lite papper, haft måndagsmöte och skrivit en to-do list. Bara att sätta fart på denna arbetsveckan!
 
Huvva.
I em ska jag till vårdcentralen för TBE-spruta.

Jag har mängder av fästingar på tomten och omgivningarna. Plockar på mig själv stup i ett. Den är vintern har jag plockat ett gäng på katten. Så att inte vaccinera mig är bara dumt. Borreia har jag medicinerat mot ett par gånger. Minns knappt att det fanns fästingar förr i tiden.

Det var bättre förr. Säger gammeltanten.
 
Hoppas på friska barn den här veckan! Ska dock till tandläkaren med den äldsta på onsdag och då är hon är ledig från skolan så det blir enklast att låta båda vara lediga faktiskt.

Har sorterat lite papper, haft måndagsmöte och skrivit en to-do list. Bara att sätta fart på denna arbetsveckan!

Friska barn ja. Min hostade lite på morgonen hemma. Och sen lite i bilen. :eek:
 
Huvva.
I em ska jag till vårdcentralen för TBE-spruta.

Jag har mängder av fästingar på tomten och omgivningarna. Plockar på mig själv stup i ett. Den är vintern har jag plockat ett gäng på katten. Så att inte vaccinera mig är bara dumt. Borreia har jag medicinerat mot ett par gånger. Minns knappt att det fanns fästingar förr i tiden.

Det var bättre förr. Säger gammeltanten.

Fästingar suger (pun intended). Vi har vaccinerat hela familjen. Och riktig vinter vore fint!
 
Huvva.
I em ska jag till vårdcentralen för TBE-spruta.

Jag har mängder av fästingar på tomten och omgivningarna. Plockar på mig själv stup i ett. Den är vintern har jag plockat ett gäng på katten. Så att inte vaccinera mig är bara dumt. Borreia har jag medicinerat mot ett par gånger. Minns knappt att det fanns fästingar förr i tiden.

Det var bättre förr. Säger gammeltanten.
Usch
Fästingarna verkar inte gilla mig tror jag har haft två i hela mitt liv :confused: trots att jag är ganska mycket ute i naturen
Vilket jag naturligtvis är väldigt glad över :)
 
Tog nyss en huvudvärkstablett och är måttligt road över att magen håller på att balla ur. Sen hoppas jag att fingret utan känsel bestämmer sig för att sluta med dumheterna till i kväll för då är det ridlektion faktiskt :rage:
 
Har sjukat mig från jobb idag och imorgon. Har stressat lite för mycket och tappat mina rutiner = hjärnan säger STOPP! Tycker det är fascinerande hur tydligt min kropp signalerar att jag börjar bli stressad. Har en gammal muskelskada i ryggen sen jag blev trampad av häst som alltid börjar göra ont när jag börjar bli stressad = första tecknet. Eftersom jag inte lyssnat på det började jag få ont i magen i slutet på veckan = tecken två. Och sen kommer migränhuvudvärken som mystiskt försvinner om jag lägger mig ner.. Sätter jag mig upp kommer den tillbaka. Hade huvudvärk igår och i samma ögonblick som jag bestämde mig för att sjuka mig försvann den. Som magi!

Så idag skrivs det listor, struktureras och planeras så jag kan ha mer återhämtande dagar imorgon och på min lediga onsdag. Återhämtning utan listor och struktur stressar tydligen min skadade hjärna mer än det läker numera.
Nu ska jag hänga tvätt!
 
Fast stelkramp brukar man väl bekymra sig för först när man trampat en rostig spik genom foten, typ? :)

Eller blivit biten av en katt. Kattbett är riktigt otrevligt så har man den oturen så är det direkt till vc/akut, ärligt, eftersom det måste rengöras och vaccineras. Annars finns det risk för både det ena och det andra.
 
Eller blivit biten av en katt. Kattbett är riktigt otrevligt så har man den oturen så är det direkt till vc/akut, ärligt, eftersom det måste rengöras och vaccineras. Annars finns det risk för både det ena och det andra.
Nja, stelkramp behövs sällan vid hund- och kattbett eftersom de inte har tetanussporer i munhålan. Är såret dock kontaminerat med jord och smuts kan det behövas.
 
Nja, stelkramp behövs sällan vid hund- och kattbett eftersom de inte har tetanussporer i munhålan. Är såret dock kontaminerat med jord och smuts kan det behövas.

Nu är jag helt rudis vad gäller vård men, anekdotiskt, så vet jag bekantas bekanta som föder upp katter och gått emellan vid bråk, blivit bitna rejält och hamnade på sjukhus i en månad med risk för att amputeras. Det blev akut mycket snabbt. Har även andra bekanta i min krets som fått kattbett och där såret krävt vård mycket snabbt. Kanske inte största risken där var just stelkramp utan infektion och hur snabbt den spred sig.

Vårdguiden säger iofs att man ska kolla stelkramp https://www.1177.se/olyckor--skador/bett-stick-och-vaxter/hund--och-kattbett/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: Elektron
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 157
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 731
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp