Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så mycket fokus på att dricka inne i Uppsala sent på kvällen. Hade velat att det var lite som i andra städer att man kunde spontant sätta sig på en restaurang och få en trevlig två eller trerättersmiddag. Men det går ju inte så sent. Folk verkligen bara dricker. Inget fel i det men det passar ju inte mig alls.
Hittade en liten italiensk bar så det blev en glass och te och en trevlig promenad längst med vattnet i den allt senare kvällen. Sen ett infall att köpa hem lite godsaker så det blev allt möjligt gottis hemma istället, ostar och så så jag är nöjd och nu imorse ledigt så finns ingen anledning att känna sig ledsen.
 
Hon är så fin :love:

Ja jag hade tänkt att jag kanske hinner gå ombord idag och titta hade varit väldigt kul. Har inte varit det tidigare. De har gratis visningar under festivalen nu. Tycker det är intressant utifrån ett historiskt perspektiv. Ska strax gå ner till avenyn och kolla in hovstallets hästar och vagn tänkte jag. Kungen och drottningen bryr jag mig inte så mycket om men inte ofta man har chansen att se en gammal vagn i bruk.
 
Ja jag hade tänkt att jag kanske hinner gå ombord idag och titta hade varit väldigt kul. Har inte varit det tidigare. De har gratis visningar under festivalen nu. Tycker det är intressant utifrån ett historiskt perspektiv. Ska strax gå ner till avenyn och kolla in hovstallets hästar och vagn tänkte jag. Kungen och drottningen bryr jag mig inte så mycket om men inte ofta man har chansen att se en gammal vagn i bruk.
Det är så spännande att se henne.
Har varit ombord och det är verkligen så perfekt byggt efter hur det var.
 
Väldigt fin paradkalesch från år 1900 och två ryttare istället för kusk. 🙂 Sen satt det två personer i vagnen men dem var jag inte så intresserad av 😋

IMG_20230604_113247019_HDR~2.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 054
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 194
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 676
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 890
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp