Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack snalla ni for alla fina ord om min Michico. Han var 30 ar, 2 manader och 22 dagar. Jag kopte honom nar han var 9 ar, och hade aldrig provridit en sa "fladdrig" hast, som aldrig kandes helt utom kontroll. Han kandes safe.

Det visade sig att han varit avelshingst tills han blev 6 ar da farmen kastrerade honom och salde honom av farmen. 3 ar senare nar jag kopte honom var jag hanns 6:te agare och det visade sig att de jag kopte honom fran hade kopt honom i ett paket med ett sto de ville ha, och att Michico var sald till dem som "unridable". Oridbar alltsa.

Han kunde inget for han var aldeles for nervos och stressad for att lara sig, och sedan vagade ingen rida honom da han blev radd och "spoked" for allt, inklusive stilla stenar, sma blommor som kan tankas rora sig i vinden, eller en gammal sko efter vagen.

Jag trodde att jag var en DUKTIG ryttare ... det var jag inte, men jag hyrde hast pa ett stalle dar jag kunde ta vilken hast som helst med mig ut ... utom tva av hingstarna, men tva av de yngre red jag ofta och garna. (Fantastiska hastar med andra ord, och jag trodde det var jag som var bra😋) Det betydde att jag var confident, sjalvsaker och inte ett dugg nervos ... och da Michico behovde en sjalvsaker ryttare sa blev han lattad och bestamde sig for att lita pa mig.

Vi har haft sa mycket roligt, Han har gjort ALLT. Till och med hoppat, inte var det vackert inte, men sa roligt. Jag saknar honom sa, men hans metabolism gjorde att han "foundered" och sedan var det inte mer. Jag hade lovat honom att inte behova ha ont, och nu var det dags.

Visa bifogad fil 119714

Vilken fin kompis han var, en riktig hjärtehäst :heart
 
Igår, kanske den bästa konserten jag sett. Aldrig varit med om att det gått rättning i hjärtat så. Första 30-45 minuterna var det sjukaste jag varit med om. Depeche 😍❤️

Idag… Ledig? Helt ledig?
Ska bara skrota runt. Ta mig ut i solen kanske (och skuggan, vadå 25grader 😅)
 
Jobbar hemifrån, och självfallet har en granne bestämt sig för att... Typ slipa? Såga? Föra en j'vla massa oväsen i alla fall. Och så mensvärk på det. Kanske skulle ha varit i "saker jag stör mig på"-tråden, men men... Nu ska jag försöka svara på mejl och hoppas att ingen ringer för jag kommer nog inte kunna höras över allt oväsen!
 
Jag har påbörjat operation vräkning av liten Marodör och har skurat badrummet, väntar på att bilen ska komma hem så vi kan montera babyskydd och ska påbörja dammsugning och våttorkning och av golven när vi fikat med mamma och pappa sen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 109
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 206
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 681
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 919
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp