Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit hos min lillasyster idag och beklagat mig om att jag har dåligt med både blommor o bär i skånehuset ........................det funkade :sneaky: så nu har jag massor med olika blommmor o massa bärbuskar under uppväxt + 2 gigantiska ytterkrukor (tunga as) :love:

Sa jag att jag älskar min syster?
 
Ignorerar lite sjukdomssymton och förutsätter att det bara är allergin. Håller tummarna för att jag vaknar piggare imorgon :up: !

Den - förmodligen - blivande grävaren var här idag. Han ingav ett väldigt sympatiskt intryck. Allt kändes väldigt bra så nu inväntar jag offert :) ! De andra har inte hört av sig om att komma ut tyvärr...
 
Snubblade över denna på FB och fick mig ett skratt. Dikt av Brian Bilston.
284857622_5874062735944128_5738291778647826932_n.jpg
 
Brygger mig en kopp kaffe och ska försöka få dagens första lediga minut 🙏

Började för övrigt skriva detta när jag ställde mig i köket, satte på en bryggare och pustade ut och SÅ PLINGAR DET PÅ DÖRREN så hund börjar skälla och är nära på att väcka hela huset. Har precis fått båda barnen att sova, så är det en jäkla säljare som knackar dörr kl. 21 på kvällen. Nu hade han tur men hade nån av ungarna vaknat så hade huvuden rullat kan jag lova 😅
 
Pustar i soffan efter två timmar i köket, först för bolognese-storkok, sedan muffinsbak inför helgens dressyrclinic, och sen blev det visst en massa disk att ta tag i också... Väntar nu på att muffinsen ska svalna tillräckligt mycket för att man (jag) ska kunna provsmaka :d

Jag hittade för övrigt denna installation i köksfönstret när jag kom hem i eftermiddags. Någon som kan förklara hur min man tänkte här, eller? Vad är det liksom som... pågår? :laugh: (han är iväg på Viktigt Möte hela kvällen så jag kan inte fråga honom själv)

20230524_130137.jpg
 
Pustar i soffan efter två timmar i köket, först för bolognese-storkok, sedan muffinsbak inför helgens dressyrclinic, och sen blev det visst en massa disk att ta tag i också... Väntar nu på att muffinsen ska svalna tillräckligt mycket för att man (jag) ska kunna provsmaka :d

Jag hittade för övrigt denna installation i köksfönstret när jag kom hem i eftermiddags. Någon som kan förklara hur min man tänkte här, eller? :laugh: (han är iväg på Viktigt Möte hela kvällen så jag kan inte fråga honom själv)

Visa bifogad fil 119758
Rota basilikastickling? :D

Tvek på effektiviteten.

Hoppas få höra (läsa) den spännande förklaringen på mysteriet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 111
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 206
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 681
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 919
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp