Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Drar mig för att hänga upp min solcellslampa eftersom det innebär att jag måste ta ut stegen på balkongen och sedan placera den så den inte åker nerför golvet på balkongen och sedan stå längst uppe och stå utsträckt för att kunna hänga den. Med svindel och dålig balans är det inte roligt.
 
Skräp att vakna efter 04 och vara trött. :cautious:
Räknade hur mycket jag ska jobba kommande månader och fram till den 4: e september har jag 35 pass, idag inkluderat. :up:

Har en kontorsdag på hela sommaren som jag funderar på att stryka, ligger trots allt över 130 timmar plus som jag kan ta ut, utöver årets 34 semesterdagar och 30 sparade semesterdagar sedan innan. :)
Känns som om du kan strunta i att jobba fram tills den 4e september om du vill ;)
 
Var iväg och handlade, kom hem och tänkte se nåt på play men strömmen gick :down: Drygt 27 000 abonnenter berörs.
Hade kunnat dela internet fr tfn och se på ipaden men den har bara 18% batteri.
Måste verkligen köpa en powerbank eller två.
Jaha. Vad ska jag göra nu då :confused: skriva snigelbrev kanske?
 
Dricker kaffe. Har ätit ostkaka och lax i en salig blandning.
Stora dottern iväg till Dalarna med kompis. Lilla dottern myser i soffan. Hemmavarande sonen sover ännu.
Det gick visst ett cykellopp förbi oss idag. Hunden blev tokig och tiltade totalt efter att alla cyklister susat förbi. Han rusade fram och skällde ut följebilen som stannade utanför hästhagen när vi var ute nyss. Pinsamt!
Nu sover odågan gott på köksmattan.
Ska röja i köket, sedan gå ut och laga vårhagen, tänkte jag. Behöver släppa hästarna idag, så de får lite ordentligt med gräs.
Skulle vilja rida också, men har jättesvårt att komma till skott. Så konstigt, det är ju det bästa jag vet... Har dåligt samvete för att hästen är omusklad och inte igång, tror jag.
Men det är ju så härligt när jag väl kommer upp och hon blir så glad... Vi får se hur det går idag.
Vet ju inte var du bor men antar det är samma cykellopp kanske som förbi moster (hon skicka en bild inifrån huset där man ser ett gäng )
 
Tänkte att 35 pass täcker du ju lätt in på de semesterdagar och ö-tidstimmar du hade kvar :up:
Nja, visserligen men då måste någon annan iaf täcka åt mig de dagar jag inte kommer till jobbet och icke beviljad ledighet är antingen sjukdom eller ogiltig frånvaro.
 
Fick upp solcellslyktan utan att trilla ner från balkongen eller genom vardagsrumsfönstret. Tog med mig nycklar och mobil om jag skulle trilla ner. Den förbaskade katten smet ut och parkerade sig på fönsterblecket. Som tur är så behöver jag bara prassla med godispåse så kommer hon in.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 067
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 198
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 678
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 897
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Unga brottslingar
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Jämställt förhållande

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp