Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Orkidéen jag fick i vintras hade börjat knoppa igen för lite sedan vilket gjorde och gör mig så glad då jag aldrig lyckats med de tidigare att blomma om! Men nu så 😍, den verkar trivas riktigt bra i ena v-rumsfönstret med morgon och förmiddagssol och sen skugga resten av dagen, knoppar på alla tre stänglarna 😍.
 
Dricker kaffe. Har ätit ostkaka och lax i en salig blandning.
Stora dottern iväg till Dalarna med kompis. Lilla dottern myser i soffan. Hemmavarande sonen sover ännu.
Det gick visst ett cykellopp förbi oss idag. Hunden blev tokig och tiltade totalt efter att alla cyklister susat förbi. Han rusade fram och skällde ut följebilen som stannade utanför hästhagen när vi var ute nyss. Pinsamt!
Nu sover odågan gott på köksmattan.
Ska röja i köket, sedan gå ut och laga vårhagen, tänkte jag. Behöver släppa hästarna idag, så de får lite ordentligt med gräs.
Skulle vilja rida också, men har jättesvårt att komma till skott. Så konstigt, det är ju det bästa jag vet... Har dåligt samvete för att hästen är omusklad och inte igång, tror jag.
Men det är ju så härligt när jag väl kommer upp och hon blir så glad... Vi får se hur det går idag.
 
Ska åka iväg inom kort till min storebrors födelsedagsfirande, han fyller 50 🥳 och har lovat att bjuda på grillat från hans nya grill! :d Blir ju perfekt väder för det! 🤩
Själv har jag köpt en dyr whiskey till honom (Aberfeldy, 12 år gammal), man fyller väl 50 bara en gång i livet :D jag dricker inte sånt själv så jag googlade en massa men när jag stod där så tyckte jag att den hade en snyggare ask (och en snabb googling sa att den hade schyssta reviews också) så den fick det bli :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 067
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 198
Senast: em76
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 678
Senast: MJLee
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 897
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp