Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
BE7AC1E2-E805-4A78-BAA0-D677FD8FC871.webp
Gick upp. Katastrof! Vad gör jag uppe nu?! Men kunde inte somna om O_o

Tar lite kaffe och ser om jag kan somna om senare… är svinkallt! Har tre tröjor och en filt. Står att det är 18 grader inne :cautious:
 
Vaknade 05.30 och det verkar inte bli mer sömn. Hör att sambon också är vaken (vi har skilda sovrum) så här verkar dagen vara startad.. :cautious: Visserligen somnade jag vid 21.30, men ändå!
Måste vara något i luften idag! Trodde igår att jag typ skulle sova till lunch. Vaknar vid 5. Totalt orimligt!

Har nu druckit kaffe, känner mig rätt pigg och tillfreds. Världen är upp och ner O_o
 
Vaknade strax innan 7 :cautious:
Drog mig en stund men ska ju ändå till stallet så kan lika gärna komma dit tidigare. Nu druckit shake, gjort ost och skinkbaguette att ta med och kommer ha tid att köpa kaffe..mysigt men vad tusan, en lördag??

Kan iofs ta tupplur när jag kommer hem då :D
 
Neeej, jag har fått in något kryp i köket :arghh:
Hittade kanske 5 stycken i dag under spisen och i skåpet närmast spisen. Smala och pyttesmå ca 2cm. Skalbaggiga, går att kapa på mitten med nageln hur enkelt som helst. Svarta där fram och bakkroppen är brun.

Rev givetvis ut allt ur skafferi. Fanns inte en enda i skafferiet. Tittade i alla förpackningar, hällde ut alla öppnade förpackningar, inget där. Kollade precis överallt där det kan finnas djur som gillar mat, men inte en enda. Bara under spisen? :confused:
Städade ju igenom skafferiet för 2 veckor sedan på samma sätt och då fanns det inget där heller.

Liknar plattbaggar, men är inte enfärgade. Beter sig inte som plattbaggar iom att de verkar noll intresserade av skafferiet?
Någon som vet vad det kan vara? Har googlat i typ 1 timme nu men går bet totalt.:cry:
 
Neeej, jag har fått in något kryp i köket :arghh:
Hittade kanske 5 stycken i dag under spisen och i skåpet närmast spisen. Smala och pyttesmå ca 2cm. Skalbaggiga, går att kapa på mitten med nageln hur enkelt som helst. Svarta där fram och bakkroppen är brun.

Rev givetvis ut allt ur skafferi. Fanns inte en enda i skafferiet. Tittade i alla förpackningar, hällde ut alla öppnade förpackningar, inget där. Kollade precis överallt där det kan finnas djur som gillar mat, men inte en enda. Bara under spisen? :confused:
Städade ju igenom skafferiet för 2 veckor sedan på samma sätt och då fanns det inget där heller.

Liknar plattbaggar, men är inte enfärgade. Beter sig inte som plattbaggar iom att de verkar noll intresserade av skafferiet?
Någon som vet vad det kan vara? Har googlat i typ 1 timme nu men går bet totalt.:cry:
Känner igen beskrivningen men vet inte vad de heter… sett någon förut men inte gjort någon större affär av det. Ska fundera och se om jag kan komma på vad det är 🤔
 
Jag vet en som käkade frolic i tron att det var jordnötsringar... :rofl:

Åh... när jag och särbon blev ihop hade jag kristallsand till dåvarande katter. Särbon gillar salt. Kristallsand som inte sugit upp något är kantig och vit till genomskinlig.

Lägg ihop ovanstående så kan ni räkna ut vad han gjorde när han hittade en "saltklump" på bänken bakom kökssoffan... :rofl: :rofl: :rofl: Jag skrattar fortfarande när jag tänker på det :laugh: Ena katten var fluffig så den hade säkert följt med en av hennes tassar.
 
Neeej, jag har fått in något kryp i köket :arghh:
Hittade kanske 5 stycken i dag under spisen och i skåpet närmast spisen. Smala och pyttesmå ca 2cm. Skalbaggiga, går att kapa på mitten med nageln hur enkelt som helst. Svarta där fram och bakkroppen är brun.

Rev givetvis ut allt ur skafferi. Fanns inte en enda i skafferiet. Tittade i alla förpackningar, hällde ut alla öppnade förpackningar, inget där. Kollade precis överallt där det kan finnas djur som gillar mat, men inte en enda. Bara under spisen? :confused:
Städade ju igenom skafferiet för 2 veckor sedan på samma sätt och då fanns det inget där heller.

Liknar plattbaggar, men är inte enfärgade. Beter sig inte som plattbaggar iom att de verkar noll intresserade av skafferiet?
Någon som vet vad det kan vara? Har googlat i typ 1 timme nu men går bet totalt.:cry:
Fläskänger?
Fast de är ju inte 2 cm långa.

Fl%C3%A4sk%C3%A4nger%20och%20larv_.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp