Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dilemma, sambon och jag är bjudna på ett mindre bröllopp i morgon. Det är en av ägarna till resturangen han jobbar i som ska gifta sig. Vigseln är för dom tror det blir lättare att skaffa visum och få mannen att stanna i Australien :banghead:
Dom älskar nog varandra också.

Grejen är att denna chef har betett sig riktigt riktigt illa mot de som jobbar på resturangen senaste 2 månaderna, så illa att 2 personer slutat och ett par andra funderar på det samt några vill men kan inte pga hållhakar som visum.

Min sambo har träffat hennes man 1-2 ggr och jag har aldrig träffat honom. Bruden är jag bekant med men har inte träffat henne på över 6 månader då jag inte hänger på resturangen längre pga dåliga stämningen där. Hon ringde mig en dag för att fråga om visumet (samma som jag och min sambo gått igenom) and that's it.
Sen kom en inbjudan på mailen.

Nu vill sambon inte gå på brölloppet :rofl:
Jag tänker att han kommer få det jobbigt på jobbet efteråt om vi INTE går. Men ärligt talat vill jag inte heller.
Känns så fejk plus att hon behandlar folk så illa både på jobbet och viss del privat (fast jag jobbar inte ens där)
Kan ni inte vara "bortresta"?

Livet som arbetslös suger. Redan efter ett halvt dygn.

Funderar på vad jag ska hitta på. Det finns en helt bibel av tänkbara arbetsuppgifter i huset och trädgården.

...Vilket normalt brukar resultera i att jag åker nån annanstans eller förlorar mig i ogräspillande bland morötterna eller gräver ner något på ett nytt ställe. Hittade en oväntad blomma under vresrosen. Den beöver flyttas till ett nytt ställe där den görs rättvisa. Men var?

Jaha, svärfar kommer idag. Han skulle höra av dig innan han åker och vara framme ca 11. Han har fortfarande inte hört av sig och det tar 1,5-2 h att köra hit. Inte för att det spelar någon roll egentligen men jag blir irriterad..

Gubben väckte mig 0730 idag grrrr. han var tvungen till att pussa på mig innan han gick.

Men dags att göra vid sig så man ser hyffsad ut innan man ska till polisen och fixa pass

Jaha, svärfar kommer idag. Han skulle höra av dig innan han åker och vara framme ca 11. Han har fortfarande inte hört av sig och det tar 1,5-2 h att köra hit. Inte för att det spelar någon roll egentligen men jag blir irriterad..
Ring och kolla? Han kanske har kört, men glömde kanske att ringa innan?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 268
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 414
Senast: Tassa
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 416
Senast: Wonna
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar