Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min mögelost tog slut.. så jag kände att det enda rimliga var att åka tillbaka till Lidl.
Jag kom hem med 8 olika ostar, 5 olika korvar/skinkor, kex, mandelskorpor och oliver.. och choklad såklart. FÖR DET ÄR RIMLIGT!

:angel:

(Tillägg: Kanske äntligen skulle ta tag i att byta mitt förnedrande alias. Till Frosseri.)

Jag har borjat med lite latt "nosework" med terriern. Han ar helt suveran. Hade han haft en annan matte hade jag lagt pa ett kol att lara honom "pa riktigt" men det finns inte en chance att hon ska borja tavla, sa jag lar honom en "light" variant sa hon kan trotta ut honom i alla fall. Och det ar sa himla kul att lara nagon som ar sa galet inriktade pa nosen och MAT. :p

Jag känner mig som världens hemskaste person... började nyss skratta åt att en person stavade fel på ett ord. Det var ju inte ens så kul :cautious:

(Och innan någon hänger mig - nej, personen som stavade fel hörde det inte och vet inte om att jag skrattat åt det, det felstavade ordet var i ett sms)

Dilemma, sambon och jag är bjudna på ett mindre bröllopp i morgon. Det är en av ägarna till resturangen han jobbar i som ska gifta sig. Vigseln är för dom tror det blir lättare att skaffa visum och få mannen att stanna i Australien :banghead:
Dom älskar nog varandra också.

Grejen är att denna chef har betett sig riktigt riktigt illa mot de som jobbar på resturangen senaste 2 månaderna, så illa att 2 personer slutat och ett par andra funderar på det samt några vill men kan inte pga hållhakar som visum.

Min sambo har träffat hennes man 1-2 ggr och jag har aldrig träffat honom. Bruden är jag bekant med men har inte träffat henne på över 6 månader då jag inte hänger på resturangen längre pga dåliga stämningen där. Hon ringde mig en dag för att fråga om visumet (samma som jag och min sambo gått igenom) and that's it.
Sen kom en inbjudan på mailen.

Nu vill sambon inte gå på brölloppet :rofl:
Jag tänker att han kommer få det jobbigt på jobbet efteråt om vi INTE går. Men ärligt talat vill jag inte heller.
Känns så fejk plus att hon behandlar folk så illa både på jobbet och viss del privat (fast jag jobbar inte ens där)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 268
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 414
Senast: Tassa
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 416
Senast: Wonna
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar