Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slocknade på soffan som vanligt när jag kom hem efter jobbet. Sov där i någon timme.
Har tvättat mitt ena set jobb-kläder. Får tvätta det andra setet på söndag, ska tyvärr jobba den helg, oxå O_o
Tvättat ur karet, troligen kommer en köpare i morgon:banana:
Firrarna i stora karet fick lite "godis" i form av levande foder:d Slurp sa det, så var det borta. Fast jag brukar använda en "fodertratt" när jag fodrar med levande foder, så går det åt snabbt. Men utan tratten skulle det gå ännu snabbare...:laugh:
Bild på tratten och lite hungriga firrar
fodertratten.webp

Tog en runda i hemstaden för jag behövde besöka apoteket.

Det är marknad och jag passserade ett stånd som sålde oliver och ost. Köpte ett par hg oliver med basilika och en bit ost. Gick vidare till Coop och köpte minitomater och isbergssallad. Väl hemma kompletterade jag med olika sorters lök från trädgården och skar ihop en sallad.

Nu är jag mätt. :d

KRam om du vill ha :heart
Begravningar är skitjobbiga, men också bra genom att man får gå in i sorgen och saknaden ihop med andra. Jag tycker alltid sorgen blir lite annorlunda efter begravningen, lite lättare att hantera efter man tagit farväl ihop med andra.
Tack :heart
Jo, det var svinjobbigt. Hälften av alla där hade jag aldrig träffat, och jag har social fobi... plus att halva begravningen var på Finska, vilket är språket jag känner mig minst bekväm i att prata inför folk :yuck: men det är skönt att ha det gjort nu, och att ha träffat så många av mormors kompisar en hört så mycket om. Om sorgen är lättare nu vet jag inte, just nu är det mest bara jobbigt.

:heart:heart

:heart:heart

Idag säger vi hejdå till mormor för sista gången :cry: och min ångest är på top, det finns inget som får ner den ens det minsta i nivå just nu... :cry::cry:

Jag vill bara springa ifrån mig själv, och springa ikapp mormor (och morfar) :cry::heart

:heart

Begravningar är skitjobbiga... men jag tycker verkligen de fyller sin funktion i sorgearbetet. Pappas begravning var vidrig men den följde formen jag lärt mig som barn (bla av pappa) för hur man sörjer någon bortgången och hur det "ska" göras. Det finns en poäng med att bara följa med i traditionerna för det gjorde det hela lättare för mig iaf.

Men sorgen är lika stor för det :cry: *stor kram om du vill ha*

:heart

Begravningar är skitjobbiga... men jag tycker verkligen de fyller sin funktion i sorgearbetet. Pappas begravning var vidrig men den följde formen jag lärt mig som barn (bla av pappa) för hur man sörjer någon bortgången och hur det "ska" göras. Det finns en poäng med att bara följa med i traditionerna för det gjorde det hela lättare för mig iaf.

Men sorgen är lika stor för det :cry: *stor kram om du vill ha*
Tack :heart

Jo, det var skitjobbigt, men jag hoppas att det kan bli lite lättare nu efter begravningen. Att det blir som det där avslutet och att det är enklare att se det glada och "braiga" med mormor sedan. Typ avslutet för att det inte är någon dröm, mormor är död och kommer inte komma tillbaka och nu ska vi lära oss att leva utan henne, gå vidare utan henne typ. Usch, så hemskt det känns att skriva det... :cry:

Ja, sorgen efter både mormor och morfar är fortfarande stor, men sorgen efter morfar är inte på samma sätt längre. Det är enklare att tänka tillbaka på morfar och se alla de roliga minnena med honom, medans det som kommer upp i huvudet när jag tänker på mormor bara är den sjuka sidan av henne. Mormor och morfar dog exakt på samma sätt... exakt i samma sjukdom... skillnaden är att morfar dog för lite mer än 7 år sen och mormor för lite mer än 1 månad sedan. Men sorgen och saknaden sägs ju ändras över tid och värre än det är nu kan det nog inte bli i alla fall.

Så gott det ser ut - och vilken fin dukning :) ! Väldigt vacker servis :) !

Tack! :) Såväl mat som dukning var väldigt spontan minst sagt!

Edit:

Nu har ambulans lämnat och därefter brandbilarna. Tre polisbilar stod kvar på bron ett tag men de åkte också nu. Hoppas att det gick bra!

Sovdags. Varit febrig och sovit totalt nästan 6 timmar idag på dagen, i två omgångar, så blir tyvärr sent i säng ikväll.
Jobbhelg väntar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama