Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha, jo det är klart. Men när de byggde här, hade de sågen ute på gården. Tyckte lite synd om snickarna, tre trappor ner till sågen och lika många upp igen, men de fick bra konditionsträning i alla fall 😂 hoppas att han får till mönsterpassningen bra, även om det inte verkar vara det enklaste mönstret.

Min "håll det kliniskt rent"-del av hjärnan kan bara inte låta bli att tänka på hur mycket damm det kommer bli överallt :nailbiting:

Testa slipning av spackel inför sluförande av badrumsrenovering. Det dammet är VIDRIGT och tar sig överallt :meh:

Gjorde varma smörgåsar till lunch. Matlådan räckte bara till barnen. Helst hade jag gjort en omelett men varma smörgåsar är också gött :)

Jobbar fortfarande - har jobbat nonstop sedan 08.30 igår, med paus för hundpromenad, lunch, middag och finale av Mästarnas mästare.

Inte då, det suger på vintern :D
Men det är väl inte vinter nu? Och det är väl därför de har tält? Eller? 🤔:D

Testa slipning av spackel inför sluförande av badrumsrenovering. Det dammet är VIDRIGT och tar sig överallt :meh:
Haha jag tror att jag avstår det! Innan mina föräldrar skildes renoverade vi badrummet där vi bodde då, jag tyckte att det var HEMSKT, dels för att de borrade och gjorde massa höga och läskiga ljud med mycket läskiga maskiner (ja, min "relation" till maskiner är ju inte känd som den bästa :D). Vi hade någon typ av genomskinlig plast fasttejpad i alla dörröppningar, dammet tog sig ändå in i de igentejpade rummen :meh:

Måndag och suttit på kontoret, innan dess stallsysslor såklart men just nu äter jag en -till och med- enligt mig en ganska udda blandning av chilinötter, Carme farisé med örtkrydda i och surkål. Rekommenderar inte denna kombo till folk med känsliga magar..

Fick hem mitt hemmabiosystem, bara för att upptäcka att jag saknar receivern (stod inget på hemsidan jag beställde från att det behövdes), har förvisso en receiver men den funkar dessvärre inte (gammal stereo). Inte hela världen, får vänta en månad till bara innan jag kan beställa en.
Det som retade mig mest var att en av högtalarkablarna inte passade, provade på flera olika högtalare och även olika kablar, för att utesluta om det var kabeln eller högtalaren det var "fel" på. Visade sig vara kabeln, så fick ringa support och be om hjälp, så nu är nya kablar på väg. Hoppas de passar, så meckigt när inte allt passar, tänkte jag skulle förbereda allt inför receivern så det bara är att plugga in och köra.

Nästa steg blir att åka till tippen för att slänga kartongerna, sen affären och hämta ett annat paket som kommit och springa in hos optikern och se om de kan laga mina solglasögon (en skruv som hoppat loss).
Så fullt upp här idag. :o

Fram med PLASTEN fort tänk på dina KLÄDER :nailbiting:

29647

Så dumt att få panik över en försvunnen jacka. Men jag gillar den verkligen och den var dyr! Och jag sitter på jobbet utan att kunna rota runt hemma efter den :banghead::arghh: Mitt hjärta gillar inte det!

Andas Asko :cautious:

Jag är snäll... jag är snäll... jag är snäll....

Trots en skön morgon där jag började senare och fick rätt mycket gjort hemma är humöret på botten just nu. Lättirriterad och rent sagt sur. Vill bara bita huvudet av mina kollegor.

Det om något måste väl vara en orsak till att få sluta tidigare?

Väntar på att tiden ska gå och är orolig över att åka taxi :nailbiting: något jag aldrig gör! Fick order av chefen att ta taxi och inte tunnelbanan:nailbiting:

Ledsnade på att gå och "titta under lugg" och därmed få ont i nacken, så strax blir det återbesök hos optikern för att se om det går att lösa på plats eller om nya glas behöver slipas till.

Möjligt att folk vänjer sig vid att ha huvudet i en lite skum vinkel efter ett tag, men min nackskada gillar det definitivt inte och med tanke på att jag sa till direkt på plats när jag hämtade glasögonen och fick svaret av nån icke ordinarie att det var en ren vanesak, så har jag ju ändå varit en "duktig patient" tycker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama