Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobb igen då. Samma gamla vanliga tugg, ingen möjlighet till variation och ingen rolig kollega att prata med. Suck. Jag orkar inte med det mer. Men nu är det bara 32 arbetsdagar kvar.
Chefen har nog räknat med att jag ska jobba kvar i sommar åtminstone första semesterperioden. Men jag har inte skrivit på något att min anställning ska förlängas så jag tänker inte jobba mer än nödvändigt.

Dottern var ute och festade igår. Gav sig iväg vid 20-tiden och jag tyckte det var ett dåligt beslut eftersom det är arbetsdag idag. Jag var vaken kring 24.00-02.00 och då var hon inte hemma. Idag har hon migrän.Blir så irriterad på hennes slarv. Man kan inte gå ut och festa hela natten och sen sabba jobbet.
Sur mamma.

Jobb igen då. Samma gamla vanliga tugg, ingen möjlighet till variation och ingen rolig kollega att prata med. Suck. Jag orkar inte med det mer. Men nu är det bara 32 arbetsdagar kvar.
Chefen har nog räknat med att jag ska jobba kvar i sommar åtminstone första semesterperioden. Men jag har inte skrivit på något att min anställning ska förlängas så jag tänker inte jobba mer än nödvändigt.

Nu har jag inte hängt med i karusellen riktigt på vad som hänt och jag gissar att du har full koll men tillägger ändå för säkerhets skull, att min första tanke var "kolla så det inte står något om automatisk förlängning om ingen part säger något"

Nu har jag inte hängt med i karusellen riktigt på vad som hänt och jag gissar att du har full koll men tillägger ändå för säkerhets skull, att min första tanke var "kolla så det inte står något om automatisk förlängning om ingen part säger något"

Det är en tidsbegränsad anställning. I kontraktet står sista juni. Ska jag stanna längre behöver kontraktet uppdateras.
Jag stannar inte en sekund till! Så vansinnigt trött på det, jag kan inte beskriva hur trist det är. Då har jag ändå jobbat vid löpande band på fabrik, det här är fan värre.

Öppnat jobbdatorn och kollar mejlen och äter frukost medan jag planerar min vecka med träning av mig själv och hästarna :) Barnen lediga idag så det blir att varva jobb och lek idag. Fint väder så vi får försöka vara ute en del i alla fall.

Vinkat hejdå till maken som gått till "jobbet" (hemmakontoret en våning upp :p) och sitter nu och funderar på vad jag ska hitta på? Gjorde sista dagen på jobbet i fredags och är inte van vid lediga dagar bara sådär!

En bostad i längan är till salu, priset är det samma som när vi köpte för ett år sedan. Bostäderna är lika stora och med samma planlösning.

Detta blir intressant ...

29641

Yes! Vet inte vart han skulle såga annars 😅 Innergården? Tror han måste pilla rätt mkt med tillpassningen så han vill nog ha nära till sågen. Han muttrade ngt om ”förjävlig mönsterpassning”
Aha, jo det är klart. Men när de byggde här, hade de sågen ute på gården. Tyckte lite synd om snickarna, tre trappor ner till sågen och lika många upp igen, men de fick bra konditionsträning i alla fall 😂 hoppas att han får till mönsterpassningen bra, även om det inte verkar vara det enklaste mönstret.

Min "håll det kliniskt rent"-del av hjärnan kan bara inte låta bli att tänka på hur mycket damm det kommer bli överallt :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama