Vad gör ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Myser med busiga kattungar :love: och dricker en kall alkoholfri carlsberg. Känner mig nöjd med dagen :up: även om den innehöll en del tråkigheter :(

Sitter ute i sommarnatten.
Lyssnar på Melissa Horn och lite Winnerbäck och har sällskap av en "Harry Borch".
Nyss kom några stilla regndroppar mot plasttaket men de har slutat.
Det är 20 grader och det luktar av smultronshersminen och nyponrosor.

Ligger och lyssnar på åskan som drar in så sakteliga.
Väntar på åskan. Gillar den och finner den rogivande.

Själv lyssnar jag på ett ljud där ute i mörkret strax bortanför hundgårdarna. Hör hundarna lågt humma och morra lite, ungtiken ger nått skall.
Det är nattsvart så jag ser inget från altanen.
Vi har all typ av vilt här. Älg, rådjur och varg. Gissar på älg för jag har sett spår av en fjoling. Hör något trampa och prassla i mörkret

Kom hem från jobbet för några timmar sedan, sitter och pysslar med lite admin av livet, läser om fotbolls VM (heja USA!) och funderar om jag orkar stanna uppe för att se matchen.

Kan inte sova... Han som snodde moppen ringde och ville veta hur vi hade fått tag på hans nummer!!:eek: Inte lixom -Förlåt, ska köra tillbaka moppen, nä.. "Vem har gett dig mitt nummer?" :banghead: Min man pratade med honom och förhoppningsvis kommer han tillbaka med den... Och troligtvis var han tipsad om vår nya moppe eftersom det var viktigt hur vi fått tag på numret... :(

Morning... Jag ska packa ihop mig och åka och jobba. Har semester egentligen men extrajobbet ringde 21:30 igår kväll -och givetvis ställer man upp. Regnar ändå ;) :p

Uppjagad av katterna. Hunden fortfarande däckad med magen i vädret i soffan.

Det blev Nej?! Trodde jag aldrig...

ligger i bingen och lyssnar på en välbehövlig regnskur efter hettan. Regnade rejält här inatt med:up: underbart.
Två veckor kvar till semester. Fast har bara 7 arbetspass kvar:)

En timme kvar på detta arbetspass och sen är jag ledig i drygt ett dygn :D
Älskar vädret just nu, mulet och blåser en del. Äntligen går det att andas igen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
1 977
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Som barn lärde jag mig att man alltid ska knäcka ägg i en skål för att kunna sortera ut ett dåligt ägg innan det hamnar i stekpannan... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 630
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 253
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka