Vad gör ni?

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
@nyponros
Jag brukar bara föra en köttfärssmet typ som om man ska göra köttbullar. Krydda efter behag.
Sen brukar jag platta ut den i en ugnsform som en fyrkant typ. Ca 2-3cm tjock.

Jag brukar skära kålen och förvälla den lite snabbt och sen steka och lägga ovan på köttfärsen och sen in i ugnen.

Tittar på Vetrinärerna på Tv, sympatilipar lite, lyssnar på en snarkande hund och tänker att jag borde sätta igång då jag ska jobba kväll och borde göra lite innan.

Taggar energi för att klippa ner hunden inför sommaren. En hund med päls som ett jäkla får typ, helrakas varje sommar. Ska snart åka till stallet och låna klippmaskinen för häst.

Funderar lite halvt ängsligt på vad de ska tänka vid säkerhetskontrollen på Bromma är jag dyker upp med hela handbagaget fullt av trosor och smycken :o

Edit: Har alltså inte blivit inspirerad av "sälja trosor"-tråden, utan är bara väldigt dålig på att packa. Har resten av garderoben i det incheckade bagaget :D

Sitter hemma i lätt chock eftersom jag upptäckte att jag har feber. Jag är aldrig sjuk. Feber har jag inte haft på en mansålder. Lätt förvirrad över hur man gör så bestämde jag mig för att ta en semesterdag.
Hur gör man om man blir sjuk? Behöver man bara meddela jobbet eller fler ställen? Måste ta reda på det ifall jag skulle bli sjuk någon mer gång.

Fast eftersom jag mår betydligt bättre än igår så borde jag vara kärnfrisk imorgon bitti. Eller?

Du meddelar jobbet att du är sjuk. Första dagen är karensdag= 0kr. Efter en vecka måste du lämna in sjukintyg. Jag vaknar sällan sjuk utan kroknar på jobbet, fördelen är att jag då flexar ut eller tar halv sjukdag. Eller bara jobbar igen tiden hemma om vi ska vara riktigt ärliga, enda gången jag sjukanmält mig är på grund av influensa.

Nu har dottern och jag kommit hem från mormor och ska fredagsmysa lite. Åh så skönt det är att byta om till myskläder! Och ffa att slippa ha obehaglig bh på sig. Kan inte nån uppfinna en bh som är lika bekväm som en sport-bh men inte plattar till boobsen som en sån gör? :D

Sitter hemma i lätt chock eftersom jag upptäckte att jag har feber. Jag är aldrig sjuk. Feber har jag inte haft på en mansålder. Lätt förvirrad över hur man gör så bestämde jag mig för att ta en semesterdag.
Hur gör man om man blir sjuk? Behöver man bara meddela jobbet eller fler ställen? Måste ta reda på det ifall jag skulle bli sjuk någon mer gång.

Fast eftersom jag mår betydligt bättre än igår så borde jag vara kärnfrisk imorgon bitti. Eller?
:eek: Inte ska du ta semesterdag när du har feber!! Då sjukskriver du dig!

Funderar på att sova, höll på att somna mellan kunderna på jobbet idag... Men det är väl okej att sova vid 21 en fredagskväll?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 552
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 865
Senast: inverterad
·
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 472
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 145
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits