Vad gör ni på Juldagen?

Sv: Vad gör ni på Juldagen?

Slöar framför tv:n på förmiddagen, petar i oss lite rester och sen ska jag jobba 14-21. Då får gubben roa sej själv..

Min sambo är iväg och firar med sin familj idag så jag kommer nog ha så roligt som att städa och plocka här hemma. ;)

kl

Skinkmackor till frukost
Bok i soffan
Nu klädd för fika hos svärmor
Sen blir det julmatsrester, men det blev inte så mycket kvar igår, faktiskt. Skönt!
Imorgon blir det kalkonmiddag med släkten.

Juldagen är årets skönaste och slappaste dag, tycker jag. Tur att svärmor bjöd in på fika, annars hade jag gått i pyjamas hela dagen.:p

kl

Sov länge, fast jag inte hade tänkt det egentligen. Sitter och tittar på tv och ska åka till stallet om en 45 min typ. Ikväll blir det lite julmatsrester.

Jobbar hela dagen (hmm.... fast vaknade inte förrän vid 10-tiden så hela och hela...) för att kunna vara ledig mot slutet av veckan.

Ikväll blir det bio med 3 av barnen.

*kl*

Sov länge, tittade på Ronja Rövardotter med ena ögat, nu är det Father Ted. Sitter med andra ord uppkrupen i soffhörnet med korsord och dator och löser och bloggar om vartannat. Ungefär så.

Ikväll blir det bio med mor och far följt av ost och vin till kvällsmat.

Jag har städat, tvättat, jagat rymmarföl, hållt på att slå runt med min 6-åring, släppt in- och ut en triljon katter (det regnar), mockat, lagat mat, tagit en löprunda längs havet. Ja - en helt vanlig (ledig) dag helt enkelt :D

Ingenting! :p Jag får dåligt samvete när jag inte gör något vettigt så det är bra för mig att öva på att göra ingenting. Fast jag råkade visst göra två omgångar tvätt :o

Inte något alls. Bara "är" i princip. Svärmor var här och fikade i eftermiddags, men annars lugnt.

*kl*

Ligger i soffan och myser framför en bra dokumentär samtidigt som jag stoppar munnen full med popcorn.

*kl*

Jag har haft en väldigt lugn dag hos min farmor.
Sovmorgon, julbord från gårdagen med far och syster, läst i böcker jag fått i julklapp, ätit choklad, promenerat med farmors hund... Ikväll ska jag träffa en gammal vän med bror på en spelning och antagligen ta mig en drink. Älskar dagen efter när julafton äntligen är över!:p

kl
Juldagen är årets skönaste och slappaste dag, tycker jag. Tur att svärmor bjöd in på fika, annars hade jag gått i pyjamas hela dagen.:p

Låter kanonskönt det där med att ha pyjamas hela dagen! Om jag inte hade jobbat idag, så hade jag nog gjort likadant...:p

*kl

Jag borde egentligen sova nu eftersom jag behöver gå upp vid 1 för att hinna i vettig tid till jobbet.

Så jag tar och knör ner mig bredvid sambon i soffan helt enkelt.

Trevlig Juldag!

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
752
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 636
Senast: Wille
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 030
Senast: Voeux
·
Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 321
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar