Vad gör ni på Juldagen?

Sv: Vad gör ni på Juldagen?

Juldagen är för oss alltid en slappardag.

Jag ska snart ut till stallet och rida och sen ikväll ska jag ut med en vän :)

Slöar.
Jag ska ut och ta bort blötsnön på avställda bilen och sätta tillbaka "pyjamasen" som blåste av den vid sista blåsten.
Vi ska väl ut och promenera en sväng. Det gjorde vi i går kväll också faktiskt, man är ju inte van att känna sig så mätt.
Egentligen så åt vi inte så mycket, men det är stabbig mat.

Får jag upp lite energi ska jag ta in och borsta hästar. De ser lagom fina ut nu, det regnade på dem igår och så har de båda tydligen både rullat i boxen och sovit på rygg.....annars blir det senare i afton.

I kväll så ska vi på dans och det ska bli så kul. Bra att motionera bort lite julmat på kuppen också.

Idag ska jag diska, prova göra äggfria maränger, sedan hem till mamma för att låna hennes köksbord och pussla och låna hennes TV o kolla på film. Tre katter här hemma = omöjligt att få ha pusslet ifred och skönare att kolla på film via TV än att sitta vid datorn och kolla.

Vi firar också för oss själva och passar på att ta det lugnt och göra saker vi inte hinner annars. Idag funderar vi på att göra en utflykt, trots det tråkiga vädret. Sen ska ju taket på stallet isoleras och vi har en del målning kvar... En ridtur får det bli också - ev kör vi till ridhus om vädret är så här tråkigt.

Har varit ute på skogstur till häst, ska till föräldrarna och äta mer julmat och funderar på om det ska bli öldrickning på stan ikväll eller ej.

Dottern är på bio med mina föräldrar och jag försöker fixa biljett till Slagthuset ikväll :D
När bion är slut väntar lunch hemma och därefter stallet. Ikväll utgång :banana:

Juldagen är ju en av årets stora utegångsdagar. Vi spenderar dock alltid julen hos svärpäronen så det är massor med sambons släkt. Sen utgång i lilla samhället. Men allting blir vad man gör det till. :)

Kl

Lååång sovmorgon. Frukost i lugn och ro. Ut och springa en sväng. Spana in julklapparna lite mer noggrant (de jag hunnit få, vi firar mer jul imorgon). Sen ska sambon och jag ha julmustprovning :D

Äter julgodis.

Ja, jag åt just en macka med ost och en lussekatt till frukost :D:o (ena hunden snodde min andra macka och då fick jag en anledning att ta en lussekatt istället för det är sååååååå jobbigt att bre en nya macka... :p )

kl

Vi gör inte så mycket på juldagen, det blir julmat i dag igen och i morgon åker vi till mamma och käkar stek. Så jäkla gott det ska bli, längtar efter det mer än efter julmat :)

Curry är dels en krydda (kryddblandning, egentligen, och den kan variera rätt mycket), dels är det ungefär ett samlingsnamn för indiska gryträtter.

Vi äter mycket indisk mat i mitt hem, och vid jul brukar vi göra en curry (gryta) kryddad med julens kryddor (vilka i hög grad ingår i indisk matlagning). Så det är nåt slags skämt samtidigt, med julcurryn. Men gott!

Jag är hemma hos min mamma, som jobbar till 3. Så jag strosar runt i morgonrock, kollar på film, läser, sover ;) När mamma kommer hem blir det middag och sedan ännu mer film ;) en riktig slappis-dag alltså :D

Aha, då hänger jag med lite.
Jag är inte så mycket för indisk mat med tanke på min "curry"allergi så jag kan inget om det. :)

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
752
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 636
Senast: Wille
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 030
Senast: Voeux
·
Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 321
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar