Vad gör ni på Juldagen?

Tingeling

Trådstartare
Vad kan man hitta på att göra en dag som denna?
Vi brukar vara bortbjudna eller ha gäster, men denna julen valde vi att fira med bara familjen. Men nu när julafton är över, så börjar jag fundera på vad vi ska göra. Vad gör ni?

Sv: Vad gör ni på Juldagen?

Det ar fortfarande julafton har, men i morgon blir det langpromenader med hundarna och lite traning, kanske ett spar ocksa. Jag tankte ocksa gora mer kola och knack och kanske nagot annat gott ocksa. Har i Nordamerika finns inte nagot oppet pa Juldagen. Nada! sa det ar bast att man kan roa sig sjalv.:p

Just nu äter jag amerikanska pannkakor till frukost, senare blir det träning på gymet, lite (rätt mycket) jobb och en lång hundpromenad. Och ta det lugnt så mycket det går.

Njuter av att julafton är över=stressen! Lägger lite extratid i stallet med hästen och hunden medan mannen är hemma med barnen:)

Jag tänker slöa i sängen, gosa med mina hundar, ta en långpromenad (hoppas det slutar regna) och plocka upp alla julklappar som vi släpade hem igår :)

Vi äter rester, slöar, grejar med årets julklappar och oftast tittar det in en vän eller flera under dagen. Syrran och mamma är kvar än så länge, men syrran åker hem mitt på dagen men mamma blir nog kvar ett tag till.

Jag ska ut och rida med en kompis vid 11, sen ska vi träffa vänner ikväll. Och lite julklappsuppackning däremellan:)

Ligger kvar i sängen och väntar på att det ska sluta regna.
Då blir det långpromenad.med hundar och sen stallet.

Träffar svärföräldrarna och öppnar mer paket.

(Och däremellan ska jag läsa mina nya böcker.)

vi brukar äta middag hos mormor men i år är vi hemma och fortsätter kurera oss, ska bara iväg på rean och köpa ett par snyggstövlar och sedan sätta mig under filten och läsa en bok

Så lite som möjligt. Tyvärr blir jag tvungen att åka iväg för att få ett sår omlagt, men i övrigt kommer jag att vara hemma och slöa och pyssla med sådant som jag råkar få lust med.

Äter frukost. Tar det mycket lugnt. Funderar på vilken a julklappsböckerna jag ska börja med.

En sväng till stallet blir det också, tänkte ta god tid på mig där.

Ikväll bio med min partner och en kompis. Vi äter julcurry tillsammans innan vi går dit, filmen är tre timmar lång.

Imorgon blir det en ny intensiv dag med familjen, så idag är lugn och ro mer än välkommet.

Vi firade inte jul igår, så vi firar idag med hela familjen och den närmaste släkten. Alltså blir det julmat, paketöppning, ännu mer mat och TP under eftermiddagen/kvällen/natten. Men först blir det en lugn förmiddag med hundpromenad :)

Vi brukar vara bortbjudna eller ha gäster, men denna julen valde vi att fira med bara familjen. Men nu när julafton är över, så börjar jag fundera på vad vi ska göra. Vad gör ni?

Igår firade vi med pojkväns släkt .och idag blir det med hela min släkt. Så.... God Jul ;)

Just juldagen och annandagen brukar vara årets mest långtråkiga dagar, tycker jag. "Alla andra" är hos släkt på middagar osv, så man bara sitter hemma och slits mellan att ha en lat och skön dag eller att ha dåligt samvete för allt man borde göra.

Idag har vi tagit välbehövlig sovmorgon (skönt när barnen är så stora att de reder sig själva :love: ) och precis avslutat frukosten. Det blir rester till lunch (och det av julmaten som är kvar efter det åker i komposten, för sen vill ingen ha av den...) och sen har vi gjort slut med julen för den här gången.
Maken ska kapa ved och jag ska storröja ett rum så vi kan byta ut soffan... Och barnen leker med sina julklappar.

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
752
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 636
Senast: Wille
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 030
Senast: Voeux
·
Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 321
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar