Vad gör ni med era hundar

Sv: Vad gör ni med era hundar

Minerva skrev:
Om dagarna har jag med hon på skolan..eftersom jag går en sån inriktning att jag behöver hunden med mej ;) så då sitter hon i hundgård när hon itne är med mej :) Hinner dock bara med en snabbpromenad på lunchen på skoltid.. men sedan tar jag en relativt lång promenad när jag kommer hem oxå..På Helgerna blir det mkt mer ute å busa och längre promenader..
Jag undrar mest vilken skola du går på, lät himla intressant:)

Blir oftatst en promenad per dag, Sern får ju dom komma ut i trädgården och springa mellan 5-8 gr/dag. Det brukar bli mer. ;)

Som idag tog jag på mig mjukisbyxor och rullkoppel och gick en promenad på 1 h och 45min.
Tog bara min hund, senare ska vi gå med båda hundarna.

för tillfället så cyklar jag en himla massa. jag jobbar så mycket att hundarna inte kan vara själva så då får jag cykla hem med dem till min mamma vilket tar ca 30 min enkel resa, två-tre ggr/vecka. de andra dagarna går vi 3-4 promenader per dag, ena hunden är alltid lös, den andra försöker jag ha lös på minst en promenad. tiden varierar mellan 1-3 timmar ungefär, det beror helt på tid, ork och väder.

3-5 ggr i veckan tränar vi lydnad och ibland försöker vi skoja till det med spår (fast det var 100 år sedan), uppletande och apportering. av lydnadsträningen sker 1-2 i veckan hos en instruktör, ibland är det bara vi men oftast är det minst ett ekipage till.

Jag är ute 5-6 gånger om dagen, två promenader på 30-45 min och resten ca 15 min. Två gånger i veckan tar vi bilen ut till någon skog, så att hon får springa lös en bra stund och en-två gånger går vi till hundparken så hon får springa lös med andra hundar (ofta är bästisen med :) ). Nu är Nona bara 8 månader, så de riktigt långa promenaderna får vänta.

Så tränar vi lydnad nästan varje dag, skulle vilja delta i någon tävling redan i sommar... om vi hinner bli tillräckligt bra...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 868
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 692
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka