Vad gör ni med era hundar

A

Amanty

...om dagarna??? Hur långt och hur många promenader avverkar ni ? blir det mer på helgerna? :bump:

Sv: Vad gör ni med era hundar

Hmm inte så mycket går mest på promenader och tränar lite trix och leker mest eftersom han fortfarande är en valp så sover han mycket om dagarna. Men när det blir finare väder och bar mark kommer vi nog gå på långa skogspromenader och kanske ta med picnic och sen i sommar så blir det till att traska ner till vattnet så han får bada :)

//Smulis

Det blir tre promenader per dag, ofta får de gå lösa på en av dem. På helgerna blir det längre promenader och mera av lös-springandet. Vi tränar små konster kanske två ggr i veckan.
På sommaren badar vi i sjön :love:

Ska faktiskt börja kurs med min vovve idag och det ska verkligen bli kul och intressant!
En vanlig dag när jag jobbar så går jag och vovven till stallet och det är nästan 3km med en trevligt lång uppförsbacke på slutet. Medans jag jobbar ligger hunden och vilar i fikarummet och när jag är klar går vi hem igen samma väg. Är det fint väder går vi in om rastgården och kastar lite boll. Sen sover han gott på eftermiddagen...! Sen blir det en runda eller två till, lite beroende på hur dax jag är hemma från jobb.
Jobbar jag inte blir det ofta en lång promenad under dagen och två kortare. Men nu när det börjar bli bättre väder och ljusare på kvällarna kommer nog promenerandet utökas lite till. Stranden kommer vi också åka till så fort vädret tillåter!

Just nu är jag arbetslös, så det brukar bli en morgontur på 1-2 timmar, ofta lek med kompisar då. Brukar vara mellan 3-6 hundar på den turen, oftast, ibland är det bara mina två.
Sen blir det en kortare tur på dagen och så en längre på kvällen, lite beroende på vad jag har för planer, ibland blir det tvärtom också. Vi är ute 3-4 timmar på promenader.

Försöker träna tävlingslydnad med lagotton några gånger i veckan (men den här veckan har jag varit dålig så då har jag varit lat :crazy: ).
Brukar även bli lite freestyle hemma ibland (jag är så dålig på det själv så aldrig att vi gör det ute :p ) och lite trix också. Då brukar även labben vara med.

Helgerna brukar vara ungefär likadana. När jag har jobbat tidigare har vardagarna varit lite lugnare och helgerna har varit som vardagarna är nu.

det blir alltid en lite längre promenad på ca en timme då dom får möjlighet att springa lösa och busa hur mycket dom vill!

sen blir det tre-fyra lite kortare promenader på ca 15-30min...

med våran hund är det 3 rejäla promenader om dagen, 1 timme morgon, 1 timme eftermiddag & 1 timme kvällen.

Sen tränar hon både lydnas och Agility 1 gång i veckan på klubben, (eller gjorde, innan hon flyttade med sin ägare, min stora syster, till stockholm)

Ja, och medans vi va i skolan ligger hon hemma och gottar sig i soffan!!:p

Det är väldigt olika. Men normalt går vi minst 2½ h promenad om dagen. Ibland bara någon timme och ibland upp till 4h.

Sen tränar vi hästen några dagar i veckan, då springer de med.

Klubben blir 3 dagar i veckan. Brukar bli runt 3 h där per gång.

Sen ska vi börja med spår igen nu när snön försvunnit. Första för året blir imorgon. :banana: :banana:

Ofta blir det som så att jag stiger upp på morgonen och tar hundarna på en kortare rastning innan jobbet. Kanske 20 min bara. Sen får dom hoppa in och väcka sambon och mysa med honom i sängen ett tag och så ger han dom frukost och tar dom på en längre lunchpromenad. Sen får dom en kortare rastning innan han åker på jobbet, och någon timma senare kommer jag hem och så går vi ut och promenerar och jag tränar dvärgpinschern. Sen på kvällen brukar vi gå till sambons jobb (tar ca 30 min) och så promenerar vi tillbaka hem tillsammans så då blir det en längre kvällstur så sover vi alla gott sen.
Brukar även passa på att träna med dvärgpinschern på kvällsturen. Sen emellan det så leker vi och tränar lite små tricks hemma. Längtar dock tills snön är borta så att man kan börja spåra och få med sambon ut i skogen för lite personsök och liknande.
Andra dagar är jag helledig, eller så är sambon helledig och får stå för det mesta promenerandet.
Andra dagar är det jag som jobbar kväll och sambon som jobbar morgon så då blir det tvärt om. :D

Nej nu ska vi ta och traska iväg och möta sambon. Härligt med långprommis i "snöovädret". :angel:

Om dagarna har jag med hon på skolan..eftersom jag går en sån inriktning att jag behöver hunden med mej ;) så då sitter hon i hundgård när hon itne är med mej :) Hinner dock bara med en snabbpromenad på lunchen på skoltid.. men sedan tar jag en relativt lång promenad när jag kommer hem oxå..På Helgerna blir det mkt mer ute å busa och längre promenader..

Vår hund är bara 13 veckor, så det blir inga långpromenader, han är med mig i stallet när jag gör sysslorna där, sen tar vi små räder i trädgården, och några gånger i veckan leker vi med en annan hund.
Han sover mycket, växer så det knakar:rofl:
Marija

Långa promenader, ibland springer vi med. Mycket spår fast det har legat på is nu under vintern. Mycket lydnad också, och vi har börjat med sök nu också. Det blir en hel del om dagarna. Det brukar inte bli mer eller mindre någon viss dag utan vi kör på ganska regelbundet. I höstas simmade han en dag i veckan också under två månader.

Jag försöker göra lite allt möjligt och sen riktar jag in mig på vissa saker extra mycket.

Tiken får gå en längre promenad på kvällen och springa lös om det finns möjlighet. Hanen väntar på operation (ska opereras för osteochondros på måndag :crazy: ) så han får bara gå ut några snabbisar. Inomhus tränar vi lite "tricks" varje dag med båda hundarna. Övrig tid blir det bara en snabbis runt kvarteret. ibland får tiken gå en längre promenad på förmiddagen också om vi stiger upp i tid :) .

Går ut med hundarna 09.00 på morgonen 1½timme. Klockan 3 1½ timme o på kvällen en liten halvtimmes tur.
Minst en gång i veckan åker vi ut och släpper dom på landet.
Sen brukar jag försöka cykla med honom 2-3 gånger i veckan.
Hundskola på söndagar, och uteblir den så gör jag egna aktiviteter med honom. :D

Sen har vi nyligen köpt en sån "aktiveringsboll" till honom. Som man lägger i godis (efter maten, kl 18.00) så får han rulla den så de rammlar ut. Den låter även när det rammlar ut en godis!:rofl:

4-5 promenader per dag, varav en längre sen är hon alltid med i stallet.

på promenaderna leker vi oftast ganska mycket. Hon går väldigt mkt lös då jag har bra vägar att kunna vandra omkring på här (i skogen)
Hon blir mkt rastlös om hon inte får ut och röra på sig/leka

Borde börja med agility eller ngt men man ska ju ha tid till det också.

Min vovve går ut 3-5 ggr om dagen, beror på vilket humör han är på (en riktig latfis:p ). Minst en av de här promenaderna får han springa lös, då brukar vi vara ute runt 40 minuter. Annars är promenaderna allt från 10-1h långa.
Annars så tränar vi lite olika tricks:) samt att vi busar rätt mycket;)

Jag försöker cykla varannan dag och gå (lös såklart) varannan. Det beror på hur mkt tid jag har. Annars blir det agility och tävlingslydnad minst 2 ggr i veckan och tävling på helgen. Måste ha upp kondis på henne nu så det blir väl mer cykling fram över.

Blir en kort promenad innan arbetet. Hunden följer med till arbetet och busar med våra anställda och kunder en stor del av dagen! Blir en kort promenad mitt på dagen. Efter arbetet springer han lös i stallet och på våran gård när jag fixar stallet. Blir sedan en promenad på någon timme och kanske lite lydnadsträning. På kvällen följer han med ut till stallet och nattmatar hästarna.

På helgerna springer han lös största delen av dagarna så fort vi är ute och gör något. Blir dessutom 2 långpromenader varje dag.

Jag har en valp på snart 9 veckor, så vi går inte på promenader än men jag tar ut honom varje gång han vaknar, har ätit eller lekt mycket. Sen så tar vi en runda i bilen ibland så han ska vänja sig.

Jag har en 1-årig labbetik som fått operera ihop korsbandet för 5 veckor sen, så just nu går hon 3 st 25 minuters promenader i koppel om dagen. Sen har hon ett par rastningar emellanåt.

När jag jobbar dag så får hon komma ut en kortare sväng på morgonen innan jag åker, sen kommer en kompis förbi här vid halv tolv och tar med henne hem till sig. Jag hämtar henne därifrån då jag kommer från stallet, så då är det dags för mat och promenad. Sista rastning innan jag går å lägger mig.

JObbar jag kväll brukar jag ta med henne på promenad till stallet, så får hon vara där med mig. PÅ kvällen är hon hemma hos min kompis, och så sover hon där så hon rastas och motioneras av dem.

Annars tränar vi lite små lydnads grejer emellanåt. LÄgger inte så stor energi på det, då jag inte kommer att ha kvar henne själv. (har henne bara under rehabiliteringen)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 868
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 692
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka