Vad gör ni för att pigga upp er?

• Vad ger er energi?
  • Vad är roliga saker att hitta på för dig?
  • Vad får er att koppla av och njuta av nuet?
Skogspromenader med hundarna är det absolut bästa. Sedan mår jag jättebra efter att ha tränat på gymmet eller tagit en lång cykelrunda.
Roliga saker att hitta på annars.. Dricka te, umgås med personer jag tycker om, hålla på med musik, sy, köra bil, titta på Top Gear...

Vinterbad! Akta dej vad pigg man blir! :D
Gå på loppis och köpa temuggar. Sjunga i kör. Men bäst av allt är skogspromenad med min bästa vän - vovven! Extra skoj om vi lyckas gå vilse.

• Vad ger er energi?
Skogen, havet, stranden, ja naturen. Hundarna, hästarna, jobbet, jobbarkompisarna, motion, godis:D
Hund- och hästträning. Träffa vänner. Fast jag tycker det är kul att plocka bär eller plantera om pelargoner också.
Te. Tv-serier. Stranden. Värme. Jag har blivit bättre på att stanna upp och ta djupa andetag och bara njuta.

• Vad ger er energi? Att träna, gärna ett bra pass på Friskis med bra musik och ledare!
  • Vad är roliga saker att hitta på för dig? Resa, umgås med maken och vänner.
  • Vad får er att koppla av och njuta av nuet? Gå ut och äta, vad som helst med maken, umgås med mina vänner.

Vad ger er energi?
Mina vänner, min sambo, mina djur, min familj, naturen, träna, rida, resa.
Vad är roliga saker att hitta på för dig?
Hänga med nära och kära, äta god mat, rida, plocka svamp, resa, shoppa etc.
Vad får er att koppla av och njuta av nuet?
Kramas med nära och kära, vacker natur, värme och sol. Vackra saker..

• Vad ger er energi? Musik, antingen lyssna på eller sjunga själv. Efter en sånglektion är jag alltid på ett strålande humör och full av energi. Barnen, katten och stallet
  • Vad är roliga saker att hitta på för dig? Rida/vara med barnen i stallet, sjunga, umgås med nära och kära
  • Vad får er att koppla av och njuta av nuet? Långa promenader där det bara är jag, vägen och musiken i lurarna, gosa med katten och barnen och umgås med familj och vänner

• Vad ger er energi? skogspromenader,gymmet, rida och mina djur ,vara med killen
  • Vad är roliga saker att hitta på för dig? rida umgås med vänner , äta gott mat , resa,shoppa,
  • Vad får er att koppla av och njuta av nuet? kramas , umgås med vänner , mysa med katten , passa brorssonen (han är 2år)

Utöva allt som är kreativt. I mitt fall trädgård, inredning, keramik, mm.

Träffa människor som det känns meningsfullt och givande att vara med.
Umgås med personer genom mina intressen, till exempel keramik och trädgård.
Att hålla på i min trädgård, det är det bästa som finns.

Tänka på och umgås med mina barn, mina syskon ch deras familjer, min pappa och hans nya fru. Att få vara i ett sammanhang och känna mig delaktig i deras liv och dom i mitt.
Mysa i soffan eller sängen med tv eller en bra bok.

Köra bil på bana, Drifting, sladda runt i skogen på vintern. Putsa på bilarna etc. Även hästarna i viss mån men inte på samma sätt nu som förr!

Tack för alla er svar, ni inspirerar mig

Nu ska jag få tag i karta över områden där jag kan promenera i skog. Så jag slipper gå vilse eller förlita mig på kartan i telefonen.

Ridturer gör jag i den mån ekonomin och tiden gör det möjligt. Men bara vara i stallet mer skulle jag önska att jag var. Det är ganska mysigt att bara borsta och småprata med hästarna.

Utnyttja gymkortet bättre, går bara på pass nu. Finns det hemsidor där man kan se vad man tränar i olika maskiner och hur de fungerar?

Umgås med andra, där behöver jag tips från er. Har flyttat till en ny stad nyligen och känner inte många. Tips på sociala aktiviteter för att lära känna nya personer önskas.

Lyssna på musik, tar emot tips på avkopplande musik.

Sjunga i kör vore skitkul, finns det körer för tondöva som sjunger hellre än bra?

Stallet ger mig energi och avkoppling. Bara vara där och pyssla, gärna kravlöst. Pyssla med hästen, rykta och mysa.

• Vad ger er energi?

Vad som ger energi:
Träna hund, skapa saker (i dator och med händer), bolla entreprenörstankar, produktidéer och business med vänner och kollegor, uppleva kultur, gå i stormvind, lyssna på specifik låtlista, hänga med min mysiga onge.

Vad som är roliga saker att hitta på för mig:
Typ allt det som står i första stycket. Och lagom stora utflykter med familjen. Älskar att äta lunch med sällskap och babbla och ta en promenad.

Vad som får mig att koppla av och njuta av nuet:
Häng med min onge, lugn stund med min man, ligga på studsmattan i solen, gå en promenad utan sällskap, måla med pensel, läsa en bra bok, dagdrömma, köra bil på kurvig och skön landsväg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 491
Senast: et_flickan
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 016
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar