Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, jag har funderat på sleave också. Har en del GBP nära mig som det alla gått bra för, utom en som blivit näst intill anorektisk istället. Men hon var som en lillasyster till min sambo och opererades bara en månad efter hans död, när hon var väldigt deprimerad. Helt galet av sjukvården att tillåta det! :banghead:

Ja ibland tänker inte sjukvården så långt som den borde när det gäller sådana operationer.... Har också varit med om liknande saker med en vän till mig.

Ja ibland tänker inte sjukvården så långt som den borde när det gäller sådana operationer.... Har också varit med om liknande saker med en vän till mig.
Eftervården reagerade inte heller, trots att hon gick ner 60 kg på 6 månader... Levde på Modifast och chips... Hon ser sig fortfarande som tjock.

Man motionerar, äter riktig mat och sover om nätterna och inte på dagen. Man försöker också se till att inte stressa för mycket, då måste man se över sina prioriteringar.
Låter trist och väldigt präktigt men enligt mig bästa receptet på balans i vardagen.
Det enda jag prioterar just nu är hästen och jobbet, men skulle antagligen kunna äta och motionera bättre.

Fast är hon så sjuk att hon inte kan sköta sitt jobb så ska hon inte vara där. Och bevisligen så kan hon inte sköta jobbet korrekt! Det måste finnas en högre administration? Eller gå till den andra och fråga om du hanterat saken fel?
Jag har pratat med den andra läraren nu. Jag förklarade läget ( och naturligtvis lyckades jag inte hålla tårarna borta då) och att jag vill helst inte gå på dennes lektioner mer om det ska fortsätta och att om det nu är så att det här beror på sjukdomen så kanske hen inte ska vara på jobbet längre tills hen mår bättre. Det här är inte okej. Sen gick jag hem. Jag ska göra sista provet en annan dag i stället. Känner mig helt dränerad nu men är äntligen hemma.

Jag har pratat med den andra läraren nu. Jag förklarade läget ( och naturligtvis lyckades jag inte hålla tårarna borta då) och att jag vill helst inte gå på dennes lektioner mer om det ska fortsätta och att om det nu är så att det här beror på sjukdomen så kanske hen inte ska vara på jobbet längre tills hen mår bättre. Det här är inte okej. Sen gick jag hem. Jag ska göra sista provet en annan dag i stället. Känner mig helt dränerad nu men är äntligen hemma.
Bra att du tog tag i det hela!! Hur reagerade den andra läraren?

Bra att du tog tag i det hela!! Hur reagerade den andra läraren?
Hon sa att hon var tvungen att prata med den andra andra läraren så klart och höra vad denna hade och säga och att hon måste försöka hålla sig objektiv tills dess. Jag gillar det hos henne. Hon sa även att man får ha lite överseende pga av sjukdomen men att risken finns att den börjat sätta sig på humöret och hjärnan hos den andra.
Jag kunde ju hänvisa att både elever och andra sett utbrotten både i går och i dag och jag fick känslan av att hon inte kanske var helt förvånad och anat att det börjat gå lite för långt.

Hon sa att hon var tvungen att prata med den andra andra läraren så klart och höra vad denna hade och säga och att hon måste försöka hålla sig objektiv tills dess. Jag gillar det hos henne. Hon sa även att man får ha lite överseende pga av sjukdomen men att risken finns att den börjat sätta sig på humöret och hjärnan hos den andra.
Jag kunde ju hänvisa att både elever och andra sett utbrotten både i går och i dag och jag fick känslan av att hon inte kanske var helt förvånad och anat att det börjat gå lite för långt.
Bra! Då agerar hon rätt och ser problemet, det är inte ditt fel det som har hänt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: aleeza
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 910
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
429
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar