Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lång dag. Kall dag.
Dottern och en annan tjej i stallet hade hoppträning, vilket var vad jag hade räknat med att jag skulle behöva utstå i kylan. Men när de ridit färdigt kom det en liten kille med sin ponny som skulle rida lektion för stallägaren och då tyckte tjejerna att de minsann ville rida mer så de tog Mulle och stallägarens andra ponny och red efter lill-killen. Jag trodde jag skulle frysa ihjäl, hade inte räknat med 4 timmar i stallet precis. Men så blir det ibland. :) Är bara glad att de har roligt ihop, hon har inte haft ridkompisar innan.

Den andra tjejen fick rida Mulle dock och så tog dottern stallägarens ponny som mer är en häst i hennes smak (dvs i mitt tycke förskräcklig som är nervig och ganska het. ) Hon är verkligen inte förtjust i Mulle...Obegripligt nog. :p
Varför får jag känslan av att jag kommer få hjälpa till när det är dags att shoppa storhäst? ;)

Alltså vart har kvällen tagit vägen :confused: Hemma vid halv sex, och jag har inte gjort nått vettigt alls. Typ bärt ner (jaja det kanske heter burit) lådorna efter julgranspyntningen igår, duschat, fixat "snabbmat" färsk fylld pasta som kokas i 2 min sen värma på lite tomatsoppa, blanda ihop, klart på typ mindre än 5 min... Vart tusan har tiden tatt vägen?! :eek:

Varför får jag känslan av att jag kommer få hjälpa till när det är dags att shoppa storhäst? ;)
Haha hemska hästar! De ska vara lugna och sävliga så att de knappt rör hovarna :p Nej då, inte riktigt. Men hon har verkligen en typ och hon är faktiskt bra på att få lite heta hästar att hålla lugnet. Numera rider hon ju storhäst ganska ofta och det är hon som blir satt på de lite 'jobbigare' hästarna. Hon trivs med det, men jag skulle nog behöva läggas in på vilohem när jag tittar på :p Fick jag bestämma skulle hon möjligtvis skritta lite med ledare på en häst som inte orkade röra sig framåt ens. Men hon är nog inte så nöjd med det misstänker jag. :angel:

Hoppas jag får sova inatt! Förra natten gick det inte att sova pga att det rasade snö från våning 13-14 eller 15 ner på ett tak brevid mig på våning 4! Det dånade rätt rejält i säkert 2 timmar och jag kan inte slappna av då.

Fast jag är glad att det inte var någon Gorm på besök! Det var bara ca 5 cm blötsnö som damp ner på taket.

I dag nar jag akte ut var det noll gradigt :eek: och regnade is. :meh: Har blir det minsan inget snoblandat regn, utan ren is som gor ont nar det landar pa en.:rage: Tur att det ska bli varmare igen, for just nu funderar jag pa varfor vi skulle nodvandigtvis flytta till Oregon. Det ar KALLT har.:arghh:

Har fått nytt kort från banken men när jag skulle aktivera det stod det att ett fel uppstått. Blir väl tvungen att ringa på fredag när jag är ledig.

Blir så jäkla arg när karlar hävdar att dom måste lämna barn på förskolan under ledigveckorna pga att dom ska jaga älg eller renovera hus :banghead:

12310576_10156273015170181_2833488532279867948_n.jpg

Kollar igenom lite bilder från gamla iphonen, och nej jag har inte stora händer han var bara rätt liten :love:

Läser lite överallt på nätet att det varit många bilolyckor i Stockholms län nu under eftermiddagen och kvällen, folk som kör i diket för att det är is på vägarna. Inte så jäkla konstigt när folk fortfarande(!) kör runt på sommardäck samtidigt som det går att se med blotta ögat hur det är många större isfläckar på vägarna. Eller så tänker de som mannen som bytte däck på verkstaden samtidigt som mig. Personalen ville inte byta till vinterdäcken på hans bil, för däcken var så jäkla slitna, de ville att han skulle köpa nya av säkerhetsskäl. "ÄH, den där bilen är ändå så gammal!" svarade mannen då :banghead: Som tur var så lyckades personalen övertala honom att köpa en uppsättning bättre begagnade däck åtminstone, men det finns säkert de som byter däck själva som tänker att det inte spelar någon roll...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 535
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 241
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka