Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man vet att man officiellt är inkvalad som surtant när man på morgonen slår upp fönstret och vrålar: "håll käft ungjävlar!!!" åt ungarna på innergården.
Till mitt försvar vill jag tillägga att de då hade haft skriktävling i stil med Ronja Rövardotter i ca 30 minuter utan att ngn vuxen hade avbrutit detta imbecilla och högst störande tilltag...

:banghead::banghead::banghead:

Blev det tyst?

Note to self (och alla som känner att dom behöver det!):
Sätt INTE på kaffepannan, lämna den för att gå in i skrubben och "bara" ta fram det som ska till återvinning... det slutar med att man (jag) får torka kaffe över hela spisen OCH koka nytt kaffe :banghead:

Ingen bra dag idag... :down:

Man vet att man officiellt är inkvalad som surtant när man på morgonen slår upp fönstret och vrålar: "håll käft ungjävlar!!!" åt ungarna på innergården.
Till mitt försvar vill jag tillägga att de då hade haft skriktävling i stil med Ronja Rövardotter i ca 30 minuter utan att ngn vuxen hade avbrutit detta imbecilla och högst störande tilltag...

:banghead::banghead::banghead:
Bor du vid dagis el skola? Bör inte barmen infinna sig vid sådan inrättning?

Föreslå agility! :D

Ja det vore nog lämpligt!

Tyvärr har de väl pga lathet från de vuxnas sida blivit utsläppta på gården för att "roa sig själva". De vuxna är nog skitnöjda så länge de slipper engagera sig gissar jag.
Och plågan får alltså fortgå.... :banghead:

Varför skaffar folk barn om de inte har tid för dem alternativt är för lata för att engagera sig?

Bor du vid dagis el skola? Bör inte barmen infinna sig vid sådan inrättning?

Ja finns ett dagis som nyttjar en del av gården. Dessa barn var dock lite för stora för dagiset tror jag?

Dagisfröknarna brukar stå i klunga och babbla medan barnen leker. Har aldrig sett att de gjort ngn aktivitet med barnen eller varit på ngn utflykt typ.
En gång blev jag utskälld för att en unge råkade smita ut genom grinden när jag gick ut på gatan. Hen var typ 2 år max (kunde knappt gå). Tydligen var det mitt fel att de hade tappat bort ungen så att hen gick ut på gatan.

Ja finns ett dagis som nyttjar en del av gården. Dessa barn var dock lite för stora för dagiset tror jag?

Dagisfröknarna brukar stå i klunga och babbla medan barnen leker. Har aldrig sett att de gjort ngn aktivitet med barnen eller varit på ngn utflykt typ.
En gång blev jag utskälld för att en unge råkade smita ut genom grinden när jag gick ut på gatan. Hen var typ 2 år max (kunde knappt gå). Tydligen var det mitt fel att de hade tappat bort ungen så att hen gick ut på gatan.
:eek::devil: Lata dagisfröknar..:banghead:

:eek::devil: Lata dagisfröknar..:banghead:

En i mitt hus (som själv har barn dock på annat dagis) tyckte väl ungefär samma ;)
De går tydligen efter nån slags slapp pedagogisk metod som verkar innebära så lite jobb som möjligt och att barnen leker fritt och kör sitt race...

Dessa kids idag bär nog inte dagiset skyldighet för dock...

Note to self (och alla som känner att dom behöver det!):
Sätt INTE på kaffepannan, lämna den för att gå in i skrubben och "bara" ta fram det som ska till återvinning... det slutar med att man (jag) får torka kaffe över hela spisen OCH koka nytt kaffe :banghead:

Ingen bra dag idag... :down:

Sånt händer mig jämt. Kaozz alltså. Hoppas kaffet smakade iaf.

Slängde ut kycklingen som blivit över och det var effektivt, skatorna har haft fest här. De är som flygande pirayor ungefär:D en kråka vågade sig fram med och tog en bit.
Nu har de gått över till att käka lingongrovan.

Just nu sitter jag och fryser framför en dator, någon slags söka jobb aktivitet.
Men handledaren driver mig till ett smärre vansinne :banghead: Hela tiden ska människan klappa på mig, så fort hon ska säga något är hon där och ska stryka mig på armen eller ryggen. Gaaaah! ge fan i mig! Ska jag behöva ha en tröja med texten "Toutch and you die!" på eller?:wtf:

Just nu sitter jag och fryser framför en dator, någon slags söka jobb aktivitet.
Men handledaren driver mig till ett smärre vansinne :banghead: Hela tiden ska människan klappa på mig, så fort hon ska säga något är hon där och ska stryka mig på armen eller ryggen. Gaaaah! ge fan i mig! Ska jag behöva ha en tröja med texten "Toutch and you die!" på eller?:wtf:

Fy fan! :wtf: jag hade tappat humöret snabbt och fräst (värre om jag har PMS :p). Framförallt är det inte ok, man tar inte på någon oombedd.

Testa att skrika rakt ut varje gång hon gör det! :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Myzan87
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
759
Senast: Angel
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar