Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbar ikapp med lite sånt som har fått ligga och vänta ett par dagar när jag ville bli klar med uppsatsen, fakturering, betaljournaler och annat smått och gott... :meh:

Jag tänker inte tala om vem som ev skulle bita mig men jag klarade mig :D

Katten biter mig jämt (eller försöker iaf) så det är inget "eventuellt" :meh: Det är väldigt suspekt att hon aldrig biter husse tycker jag... :cautious:

Det är ju trots allt jag som står för maten :mad:
Det är nog därför hon biter dig.. Min katt brukade bita mig i näsan när hon ville att jag skulle vakna och gå upp.
När jag surt stirrade på henne tittade hon bara lugnt på mig med blåa ögon. :) :rage:

Väntar på något som skulle levereras mellan kl 12 och 16.
Jag har inte alls tid att vänta längre, ringde och kollade de skulle ringa tillbaka bums - det är snart en halvtimme sen. Nu tror jag att jag åker iväg på mina ärenden, jag har liksom inte alls tid att bara vänta

...och där ringde dom.
Nästa stopp är hos mig.
Jag lär få vänta en bra stund till i värsta fall. Fan vad träligt

Vardagslyx :love:

1970597_10153726128319066_2323053360153757806_n.jpg

Där blev jag ledsen också. Fast efter ett tag blev jag rätt arg också. Fast inte okontrollerat arg, bra arg. Jag känner mig stark arg och jag tänker inte tvingas in i något jag inte vill bara för att andra ska få ha ett lugnt och lätt liv och det ska se ut så som de vill. Jag dikterar väl inte planer för andra folks liv heller?

Sur på exet, som vet att jag åkte idag för att få vila upp mig i några dagar och skickar ett meddelande som hintar starkt om att han vill prata om något som kanske inte är så kul. Sen vill han inte säga det eftersom jag är borta (liksom ut med det, annars målar jag ju alla fan på väggarna. Han vet precis att det skulle bli så också, varför säga något alls då? Det kunde ju ha väntat tills på Måndag :rage:).

Sen är jag möjligtvis oresonligt arg på min far (stackarn :angel:). Han blev sur eller arg när jag pratade med honom förra veckan och sa att det verkade som att exet kanske vill ta över huset. Han tycket argt att varför skulle han göra det för, det finns ju inget i Sverige för honom :crazy: Ja visst, förutom ett helt ok jobb (tre månaders ledigt om året, hur många får det som faktist vill ha det liksom?), chansen att faktist äga ett hus (och möjligtvis sälja det om några år med vinst om han vill flytta någon annan stans). Mest tror jag fadern är arg för att helt plötsligt har HANS planer på att JAG ska bo i Sverige grusats (ok, det kan jag kanske förstå lite). Men liksom, det funkar inte med min karriär, det skulle han ha fattat för ett bra tag sedan att jag kommer inte flytta till Sverige när doktoranden är klar heller (även om jag inte dumpat exet), jag behöver göra minst en postdoc och med tanke på att jag är i ett labb med oerhört bra kontakter och anseende vore det oerhört korkat att inte utnyttja det för att faktist försöka bli så bra som jag kan bli i mitt område. Eller, det kanske han inte förstått för att det finns noll och inget intresse av att ta reda på vad jag faktist jobbar med eller hur bra det faktist går för mig i min karriär.

Ledsen och upprörd har nu blivit, förbannad person som TOTALVÄGRAR kvinnofällan. Jag tänker inte vara snäll och trevlig bara för att det är andra personers syn på hur jag ska var, och själva kan de säga va fan de vill. :cool:

MvH Snäll och trevlig alldeles för länge

Senast ändrad:
Förresten dricker jag öl, i ett rum som jag har alldeles för mig själv för inga pengar alls. Det ni. Sen läser jag min bok och ignorerar arbete (förutom rättning av studenters små uppsatser, jag rättade ett. Det kändes rätt bra faktist :)).

Hoppas på att jag börjar må bra i morgon, kombinationen knappt någon sömn och någon sorts feber är ju inte direkt någon hit. De kör bilar utanför i långa rader med trummor och blinkade julgransbelysning och raketer, ingen aning om varför.

Hemma med A efter att ha sagt hejdå till mormor som åker imorrn. Hon kommer förresten vara med i morgondagens UNT också ;) nu ska jag försöka vila och inte börja ladda ångest inför att klara mig helt själv i två veckor. Ibland suger det stenhårt att vara ensamstående. :down: Tur att jag iaf har praktiken nu så att jag träffar lite folk, hade det varit före sommaren så hade jag inte träffat nån förutom vid hämtning och lämning på dagis...

Hemma med A efter att ha sagt hejdå till mormor som åker imorrn. Hon kommer förresten vara med i morgondagens UNT också ;) nu ska jag försöka vila och inte börja ladda ångest inför att klara mig helt själv i två veckor. Ibland suger det stenhårt att vara ensamstående. :down: Tur att jag iaf har praktiken nu så att jag träffar lite folk, hade det varit före sommaren så hade jag inte träffat nån förutom vid hämtning och lämning på dagis...

Så vitt jag minns finns det två syskon i din krets, har det helt skurit sig?

--

O proppen har gått ur Squie. Får se när hon orkar klättra igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 308
Senast: Edla
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 121
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 185
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 736
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka