Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gick inte så bra med Max idag :cry: Han slängde av mig när jag var på väg av så nu har jag ännu mer ont. Dessutom såg stallägaren att han slängde iväg ett bakben mot mitt huvud. Jag har bestämt mig för att sälja honom för helt ärligt pallar jag inte med mer skador nu. Tråkigt som fan då han är världens mysigaste häst i övrigt...

Det gick inte så bra med Max idag :cry: Han slängde av mig när jag var på väg av så nu har jag ännu mer ont. Dessutom såg stallägaren att han slängde iväg ett bakben mot mitt huvud. Jag har bestämt mig för att sälja honom för helt ärligt pallar jag inte med mer skador nu. Tråkigt som fan då han är världens mysigaste häst i övrigt...
Men fy :( *kram till dig* Tur i oturen det inte gick ännu värre... :heart

Men usch! :crazy: Någonstans måste man se till sin egen säkerhet och som det låter är det inte säkert för dig längre. Krya på dig och stor kram! :heart

Usch det lät ju inget vidare!
Var det han som var en nordsvensk?

Oj så tråkigt...:heart
Men samtidigt så kan du ju inte ha det.,,

Har det alltid varit så eller har det kommit? Jag menar- han har inte ont eller är rädd eller nåt? Om det är en trevlig häst i övrigt..?

Oj så tråkigt...:heart
Men samtidigt så kan du ju inte ha det.,,

Har det alltid varit så eller har det kommit? Jag menar- han har inte ont eller är rädd eller nåt? Om det är en trevlig häst i övrigt..?

Jag har bara haft honom i sex månader. Han besiktigades på klinik då och för någon månad sen hade jag ut en equiterapeut. Jag tror inte att han har ont någonstans däremot verkar han ha sina hjärnspöken att brottas med. Det går inte att spänna honom för vagn.

Det är jättetråkigt men jag känner att min hälsa måste gå först den här gången. Han behöver komma till någon som orkar och vill kämpa sig genom det "jobbiga". Jag har ridit honom lite, han är superkänslig för skänkel och vikthjälper. Gjorde nästan en bakdelsvändning andra gången jag satt på honom, med lång tygel. När han kommer förbi det här kommer han bli en suverän ridhäst, det tror jag verkligen!

Jag har bara haft honom i sex månader. Han besiktigades på klinik då och för någon månad sen hade jag ut en equiterapeut. Jag tror inte att han har ont någonstans däremot verkar han ha sina hjärnspöken att brottas med. Det går inte att spänna honom för vagn.

Det är jättetråkigt men jag känner att min hälsa måste gå först den här gången. Han behöver komma till någon som orkar och vill kämpa sig genom det "jobbiga". Jag har ridit honom lite, han är superkänslig för skänkel och vikthjälper. Gjorde nästan en bakdelsvändning andra gången jag satt på honom, med lång tygel. När han kommer förbi det här kommer han bli en suverän ridhäst, det tror jag verkligen!
Ok ja jag tycker du resonerar sunt. Det ska vara roligt och man ska inte bli skadad

Vet EXAKT hur det känns. Jag har en rackare här hemma som jag inte rider. Kommer antagligen aldrig göra det heller. Hälsan går först, jag är så trött på att ha ont och har inte råd att ligga hemma med brutna kroppsdelar.
Kram!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 605
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 060
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 364
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 575
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka