Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker gå och hänga vid poolen och läsa bok så det så. Trots att vädret inte är så bra!

Sen får vi se om jag lyckas få något jobb gjort, men att bli av med lite läsning kanske räknas? Enbart 10 böcker kvar på min 100 klassiker utmaning så jag kan se målsnöret.

Sitter och slösar bort tid innan det är dags att gå ut till hästarna (frukost har de självklart fått så jag väntar på att de ska vara skapligt mätta och det ska vara tillräckligt ljust för att leka).
Dricker te och äter kexchoklad och plopp till frukost.
Udda kanske men defnitivt smaskigt!

Godmorgon! Tänkte se Fucking Åmål igår men jag var trött. Så här 10 h sömn senare så känns det som helt rätt val att strunta i filmen! Har en snorfia bredvid mig i sängen så det blir nog en lugn dag idag.

Har precis vaknat och ligger fortfarande i sängen. Men pga hunger måste jag nog gå upp snart.
Dessutom ska vi ju åka till Stockholm idag så vi får inte ligga här och slöa för länge!

Jag kände mig otroligt dissad på min 40-årsdag men har bestämt att ge igen med råge och vara extremt upptagen på alla andras födelsedagar hädanefter.
Ganska barnsligt men känns bra:devil:

Jag har en kompis som typ alltid fyller år. Han bara: "ok eftersom jag fyller år på lördag är alla välkomna till mig på födelsedagsfest!"

Han har fyllt år säkert 20 ggr hittills i år.
Konstigt nog påstår han samtidigt att han bara blir yngre och yngre :confused::cautious:

Inatt har inte tabletterna gjort sitt jobb :meh: måste skynda mig lite nu så jag är i stallet vid halv tio. Blir nog sen som vanligt.

Återhämtar mig efter en morgon med den mest helvetiska mensvärk jag varit med om. När den till sist släppte var jag så oerhört tacksam där jag satt med en jättevarm vetekudde på magen och tittade på grodor i "Mitt i naturen" :rofl:

Nu kanske jag vågar mig på att äta lite frukost.

Jag sväääääär. Tänkte vara lite husmoderlig och blaska av mina fönster innan det går så långt att man inte kan se genom dem alls, och till min hjälp har jag en sån där riktigt high tech fönstertvätt (julklapp!) men den jäveln vill ju inte starta. Tror att jag måste ladda batteriet = satans skit, vem vet när jag får lust att tvätta fönstren nästa gång liksom?

Jag sväääääär. Tänkte vara lite husmoderlig och blaska av mina fönster innan det går så långt att man inte kan se genom dem alls, och till min hjälp har jag en sån där riktigt high tech fönstertvätt (julklapp!) men den jäveln vill ju inte starta. Tror att jag måste ladda batteriet = satans skit, vem vet när jag får lust att tvätta fönstren nästa gång liksom?

Det var ju oförskämt av den att inte vilja vara med! :mad:

Pratade med den blivande ex-maken, det gick faktist över förväntan. Trodde att det skulle bli en massiv argumentation där han mest skulle tro att jag inte menade vad jag sa.

Istället började han med att säga att han vet att när jag väl har bestämt mig för något så brukar det bli så. Efter ett tag sa han att de flesta av frågorna han hade skrivit upp var det ingen mening med att han frågade eftersom de var riktade mot en försoning O_o Den blivande exfrun tackar snällt för att jag slapp lida igenom det . Tror det var bra att han fick en vecka att tänka igenom grejer för det verkade klicka några minuter in i samtalet att det här kommer att hända, och han verkade rätt lugn med det. Känns skönt att det går så lugnt till just nu.

Nu är det över på honom att bestämma vad som händer med huset, han är ok med det (jag tror det lugnade honom också att han får tid att bestämma sig och inte är tvingad till att antingen behålla eller flytta). Han hade redan bokat möte med banken nästa vecka (ungefär där började jag fundera på riktigt vad som hänt med honom). Vi har en slut deadline om sex månader, då ska det vara absolut bestämt (topplånet är färdig betalt då, så han föreslog att det var en bra tidslinje (att han helt plötsligt faktist har koll på våra lån är helt otroligt)). Däremot kan han bestämma vad han vill göra när han vill under perioden om han tror att han har kommit fram till ett bra beslut.

Kissemissarna har fått en plan de med :cool:

Inglorion - som skriver romaner nuförtiden

Reklam för julbeöysning...
Och ica säljer julmust.
Det har ju inte varit halloween än...
Det är helknasigt. Trots att särbon inte var med var jag in på Biltema... där höll personalen på att packa upp julpynt :crazy:
Bedrövligt :down:
Och då är jag ändå en av dom som fullkomligt älskar julen och dess pynt och kitchiga belysningar... :crazy:
Låt det för bövelen få vara halloween först :rage::rage::rage:
(så att jag kan gå "all in" där med utan att känna ångest över vad jag ska slösa pengar på... :angel:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 600
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 060
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 360
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 575
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka