Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill inte måla f-n på väggen men kan han ha någon skada i huvudet eller något sånt? Kissing spines?

Ks tror jag inte det är, mitt halvblod jag hade i 13 år hade det. Huvudet, jo tanken har slagit mig. Men å andra sidan är han klockren med allt annat förutom just ridningen (och körningen tydligen, inget jag vet säkert). När jag longerar, löshoppar, tömkör så är han väldigt arbetsvillig och positiv.
Det är så svårt. Vill hans bästa och lovade ett för-alltid-hem men det kan jag inte hålla nu känner jag. Jag är inte beredd att dö för att kanske få ordning på honom och jag vill heller inte ha en häst jag inte ens kan skritta ut i skogen på.

Puh! Vilken dag, varit på YKB med inriktning på Lagar och Regler, väldigt nyttigt och lärde mig massa nytt. Så när jag kom hem var jag helt slut i huvudet, skulle egentligen tagit ett dressyrpass på banan, men bestämde mig för en uteritt, som i sin tur slutade med lite busridning på åkern så tanten fick sträcka lite på benen. :p
Så det har varit en bra dag. :)

Ks tror jag inte det är, mitt halvblod jag hade i 13 år hade det. Huvudet, jo tanken har slagit mig. Men å andra sidan är han klockren med allt annat förutom just ridningen (och körningen tydligen, inget jag vet säkert). När jag longerar, löshoppar, tömkör så är han väldigt arbetsvillig och positiv.
Det är så svårt. Vill hans bästa och lovade ett för-alltid-hem men det kan jag inte hålla nu känner jag. Jag är inte beredd att dö för att kanske få ordning på honom och jag vill heller inte ha en häst jag inte ens kan skritta ut i skogen på.

Man ska inte behålla en häst som man inte vill ha kvar så jag tycker att du resonerar klokt. Men jag är trots allt nyfiken på vad det kan vara som orsakar hans beteende.

Man ska inte behålla en häst som man inte vill ha kvar så jag tycker att du resonerar klokt. Men jag är trots allt nyfiken på vad det kan vara som orsakar hans beteende.

Jag med! Det känns inte som ett smärtbeteende men jag har lite funderingar på sadeltvång. Jaja, vi får se om det finns någon underbar människa där ute som kan matchas med min underbara häst.

Försöker planera morgondagen, frågan är hur tidigt man orkar gå upp. Veckans enda sovmorgon imorgon. Borde göra massor...

Jag med! Det känns inte som ett smärtbeteende men jag har lite funderingar på sadeltvång. Jaja, vi får se om det finns någon underbar människa där ute som kan matchas med min underbara häst.
Lycka till.
glomp.gif

Du har säkert redan tänkt på det- men det är ku verkligen jätteviktigt att du hittar en kunnig köpare som förstår vad det handlar om. Så hästen inte blir vandringspokal och far illa.

Även jag planerar morgondagen. Ska hämta dottern vid 15 och planerar att ha gjort stallet klart då och helst också högtryckstvättat resten av altandäcket. Skulle behöva en sovmorgon men det är tyvärr inte högsta prioritet.

Idag har jag varit synnerligen effektiv. Inledde dagen med att tillsammans med världens bästa granne gräva upp alla växter på baksidan samt klippa ner syrenen. Därefter påbörjade jag tvättandet:
12122613_10154202331531102_5856490064266748895_n.jpg

Gjorde halva trädäcket och tänker ta resten imorgon.
Därefter stallet, hem och duscha, till Malmö för att fixa fransarna, till Willys för att handla bl.a.:
12105823_10154202884566102_1765860532220071858_n.jpg

Nu ska jag bara slappa resten av dagen!
Men fan! Visa inte sånt här!
(.......var de goda?......)

Som vanligt bara skrot på tv ikväll, och jag har ingen lust att sätta mig i soffan och dra igång en film. Underhåller ni mig ikväll? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 606
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 063
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 366
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 576
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka