vad gör man !?

mandaaa_

Trådstartare
Bröl, vad gör man när ens privattränare ska flytta, utomlands, och brukshundklubben inte ens har några instruktörer ?
Jag är alldeles för ny i "branchen" för att kunna lära in nya moment själv på rätt sätt och har verkligen sett fram emot att få börja tävla lydnad.
Så typiskt min otur .. vad gör man !?

Sv: vad gör man !?

Man gör något åt saken.. förmodligen finns det ju inte bara en privattränare, eller hur;) Leta rätt på en annan !:D

haha ja, fast vart hittar man dom lixom, som inte tar sjukt mkt i betalning ?

Finns väl fler BK i Örebro än bara en?
Likaså borde det väl finnas (privat)instruktörer...?
Gå kurs kanske?

Prova att sätta upp lappar lite här och varstans, annonsera, ringa runt och kolla osv.

alla duktiga är inte instruktörer, och alla instruktörer är inte duktiga. haka inte upp dig på ordet instruktör! att träna med andra tävlingsekipage är väldigt givande, och kan ge helt andra synvinklar än privat träning. kanske finns det någon träningsgrupp på din BK, eller fler ekipage som tränat för din instruktör?

Nej det är sant.
Jag känner dock inga tävlingsekipage och är nog alldeles för blyg för att våga gå fram till någon :o
Fast en lapp borde jag väl våga sätta upp på en vägg haha.

Vet någon vad! :rofl:

Gör följande:
ÅK till brukshundklubben när där är folk och tränar. Träna lite och håll koll när andra börjar fika - då gör du också det. Vips pratar ni hund och innan du vet ordet av så finns det massor av villigt folk att träna med!

Tro mig, ingen hundägare tycker det är bättre att alltid träna ensam! Så är det bara. Alla vill någon gång ha sällskap, någon som är tävlingsledare, en hund att lägga plats med eller någon som kan lägga ett spår! Så det brukar aldrig vara några problem att bli en i gänget, speciellt inte om man är ute efter ett "givande-tagande" och själv är beredd att ställa upp för den andre. På köpet får du nya vänner och massvis med kunskap och aspekter - inte bara från en person.

Att träna hund är dessutom inte jättesvårt, varför inte se om du hittar någon duktig hundtränare att chatta med på nätet, för att få tips och idéer om man kör fast :idea: Detta är ett jättebra sätt att slå ihjäl många timmar framför datorn och dessutom få något nyttigt ur det :D

haha du är ganska smart.
Jag ska nog görat :D
Fast vad det känns lite som steve urkel, som försöker vara en i gänget hahaha

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 178
Senast: Milosari
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 425
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka