Jag har ett litet stall med en egen häst och en inackorderingshäst som sällskap. De första månaderna kom hyran för foder och fullservice in som den skulle, sen fick jag ett sms att ägaren inte fått sina pengar från Försäkringskassan och därför inte kunde betala. Jag sa ok, hon fick vänta ett tag tills pengarna kom. En månad senare ringde jag henne och då hade hon fått låna 10.000 av sin syster och skulle betala mig för åtminstone en månad inom några dagar. Det var 2 månader sen... Jag har jagat henne i telefon och med sms men hon svarar inte så nu skickade jag en faktura till henne med samtliga kostnader (5.800:-) och ett sista datum annars blir det inkasso. Jättetråkigt! Än har inga pengar kommit och sista datum har kommit och gått. Så nu blir det väl inkasso, eller? Nån som har nån idé eller erfarenhet av något liknande. Vi har ett kontrakt sinsemellan oss. Hon har inte brytt sig om varken hovslagare eller avmaskning, så det har jag tagit hand om så länge... Man tycker ju synd om hästen!