Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, det är mycket lättare att avfärda ett sms än vad det är att avfärda ett samtal där man faktiskt pratat med en person.Huvudsaken ( som jag ser det) är väl att föräldrarna
får veta att sonen saknas av sina vänner?
Hon smsade inte, utan skickade meddelande på Facebook.
Häpp, det är väl ett ännu sämre alternativ än sms? Jag trodde hon mailade.
Förlåt men om nu hans bästa vän tror att han är död varför går då inte han/ni/någon över till hans lägenhet och trycker på porttelefonen till varenda jäkla lägenhet? Spela roll att en snubbe, som du tror är galen, inte öppnar, det finns väl fler grannar? Eller varför ringer inte kompisen polisen för?
Allt låter så otroligt skumt tycker jag. Min vänner skulle liksom inte bara gå runt och säga till folk att "ja, niphredil, hon har nog dött" utan att anstränga sig det minsta för att leta reda på mig.
Förlåt men om nu hans bästa vän tror att han är död varför går då inte han/ni/någon över till hans lägenhet och trycker på porttelefonen till varenda jäkla lägenhet? Spela roll att en snubbe, som du tror är galen, inte öppnar, det finns väl fler grannar? Eller varför ringer inte kompisen polisen för?
Allt låter så otroligt skumt tycker jag. Min vänner skulle liksom inte bara gå runt och säga till folk att "ja, niphredil, hon har nog dött" utan att anstränga sig det minsta för att leta reda på mig.
Instämmer i varenda ord. Om flera kompisar tycker situationen verkar lustig också så varför gör ingen något?
En rumskompis har tydligen nyckel, använd den då. Kontakta jobbet/skolan. Ring föräldrarna. Ring hyresvärden. Ring polisen. Det kanske finns en bakomliggande orsak till hans beteende men ta då reda på att han lever och mår bra, släpp och gå vidare sen.
...spelar roll ??!!