Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svarar alla!
Visst, skulle kanske kunna bli ännu bättre på ekonomin, men har tex inget internet, ingen tv-boxer, jag och sambon bor hus som vi hyr billigt, dock går väl elen på några tusen i månaden på vintern men desto billigare på sommarn. Sambon handlar mest mat, jag handlar ibland och är väl ganska dålig på att köpa billig mat men köper hellre kvalite än billigt! Tiden med hästen är det minsta problemet, vill jag åka utomlands så finns mamma och annat folk som kan ta hand om hästen tillfälligt. Det är ju ekonomin som är kruxet. Får ut ca 16,000kr efter skatt en vanlig månad utan extrajobb. Bilen kostar ca 5000kr inkl lån bensin och försäkring, stallhyran är 3000kr inkl allt, hästförsäkring ca 700kr och hovis varannan månad! Och vanlig mat, mobilräkning, hunden utöver det. Handlar sällan kläder till mig själv, hästen får begagnade täcken, hoppsadeln har jag haft sen 2006.
Jag är livrädd att annonsera om fodervärd, rätt att få hem ett vrak...
Skaffa ett jobb som ger mer betalt så du har råd?
En tanke eftersom att du har så nära till jobb och affär.. Sälj bilen och skaffa en moppe!?
Du hinner snabbt och lätt hem till hunden på lunchen ändå!
Har sambon bil kanske det räcker?!
Ganska härligt med moppe på sommaren även längre sträckor!
Nja bara hästen kostar ca 4-5000kr i månaden! Jag bor på landet så bilen kan vara rätt bra att ha! Visst har nära till jobbet, ca 3 km och skulle kunna gå/cykla om det inte vore för att jag måste hem på min lunch och gå ut med hunden. Har ca 4 km till mataffären. Skulle kunna ha hästen hemma men har som sagt inget sällskap och bli inte direkt mkt sparande om jag skaffar en till. Är tyvärr lite oattraktivt läge, har försökt hitta någon som kan hyra in sig utan att lyckas...
Svar till dig oc skogaliten:
Lovisaleonora har helt rätt enligt mig, jag vill inte ta på mig ansvar för en häst till även om det blir "billigare", för även om det blir billgare för stunden så kostar en sällskapsponny lika mkt att laga som en storhäst. Har inte ens en buffert till den häst jag har (snälla föräldrar som tur är).
Svar till er andra:
Har en halvtimmas rast, skulle hinna hem med moped men cyklar för sakta för att hinna med det. Min bil är en gammal bil, eller ja 14 år men kostade 23,000kr och lånade på allt. Har valt att amortera mkt i månaden för att bli av med lånet snabbt, vilket blir ett sparande i sig! Men var tvungen att låna på hela summan...
Har vänt och vridit på det här problemet länge nu... Blir galen... Vill ju inte sälja min bästa vän! Men blir ju stressmoment som sagt! Får fundera ett gäng vändor till...