Jag rider och tävlar en äldre häst som senaste halvåret fått för sig att den inte vill vara ridhäst mer utan står på bakbenen mest hela tiden. Jag har provat allt jag kan komma på, det beror inte på någon utrustning då det är samma oavsett vilken sadel, om jag rider med bett eller hackamore. Problemet uppkommer precis hela tiden det enda jag kan göra är att skritta på lång tygel åt det håll som passar hästen bäst. Ägaren har så gott som inga problem med detta, men kan å andra sidan inte rida ut ensam eller få hästen att gå stadigt på tygeln vilket då jag inte haft några problem med. Har provat gramantygel så att vi inte ska slå över men verkar inte hjälpa så mycket, jag har provat att "lura" henne att göra som jag vill, provat att tömköra vilket har gått bra utan att se några problem.
Ägaren vill inte ta ut veterinär, så frågan är om det finns någon lösning som jag inte har provat själv än? Några förslag?
Ägaren vill inte ta ut veterinär, så frågan är om det finns någon lösning som jag inte har provat själv än? Några förslag?