vad gör jag för fel?

Sv: vad gör jag för fel?

Hahah, jo men det jag menade var att hon skrev att de flesta hästar med bra trav var lätta att sitta på, men min ena hade motsattsen en bra trav från marken men inte skön för ryttaren :angel: Började få lite pejl på nedsittningen precis innan jag skadade mig så det kommer nog att gå att få lite ordning på det sen med, men lite magmuskler o jobb;)

Du kan försöka tänka på att vänta tills hästen rör dina sittben. Studsa inte med själv utan låt hästen sköta dina rörelser. Du ska bara var lagom avslappnad (inte för avslappnad men absolut inte stel). Funkade ett par steg för mig senaste lektionen när jag övade på att sitta ner.

bara fortsätta att träna och vet din tränare om det så skulle h*n kunna göra nedsittningsövningar där du inte kan koncentrera dig på din sits utan det du ska göra.

blev flummigt:p men hoppas du förstår, det hjälpte mig iaf:)

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
835
Senast: Red_Chili
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 280
Senast: Squie
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 790
Senast: mamman
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka