Vad gör era hundar

Gnist

Trådstartare
När ni sitter vid datorn??

Mina är ju mestadels ute nu under sommaren, då dörren ut och till altanen är konstant öppna på dagtid.

Undantaget är fröken lapska... Hon ligger alltid under stolen som jag sitter på :D

Under_stolen_1.jpg

Alldeles nyfotat :D

Sv: Vad gör era hundar

Sitter/ligger bredvid och blänger och suckar djupt över sin trista matte... :smirk:

Men hallå, säger jag, det är ju BUKE....?!? Men nej, noll förståelse... *suck*

:D

Mina ligger på en hylla bredvid, som vi bäddat på. De kommer och krafsar på mig och vill upp dit. Så jag lyfter upp dem dit. Sen sover de där.

Sover nånstans, ofta i sin egen säng. Stiger jag upp så lyfter hon på huvudet och kollar ifall hon ska med nånstans..

Min ligger under mina fötter inklämd i stolen och i en liten ingjutning i datorbordet, förstår inte hur det kan vara bekvämt men men han gör som han vill. Ibland ligger han på balkongen o gottar sig.

Valpis brukar ligga inne på kontoret. Ofta i närheten av min stol eller under skrivbordet. Ibland en bit bort i ett hörn vid garderoberna.

En av mina hundar ligger alltid där jag är, så just nu ligger hon vid mina fötter under skrivbordet.
Labben ligger också oftast i det rummet jag är i, nu ligger han en meter ifrån mig. Resten är med husse vid tv n.
På sommaren har vi nästan öppet ut dygnet runt, men de vill ändå vara där man är. Men visst är det en frihet för dom att kunna gå ut och in som de vill.

Det är jättehärligt att bo i ödeskogen, när man har hundar :banana:

Alla utom jakthundarna går ju in och ut som de vill, större delen av tiden..
Kan ju inte ha Jämtar och Finska Spetsar rännandes lösa hur som helst ju.. Är man inte ute och har koll på dem, så är de ju ute i skogen och dräller på nolltid och då känns det som ett betydligt bättre alternativ att ha dem i deras hundgårdar :D

Men har ni öppet och de är i sina hundgårdar, så blir det ju ändå ett sällskap. De hör och ser (kanske ) era andra hundar. Då slipper ni släppa ut några och sen stänga dörren. Är de i sina gårdar så kan ju de som "sköter" sig gå ut och in.

Labben här är en en utbrytarkung. Vi begriper inte hur han kommer ut från staketet.
Vi har ett litet staket just runt huset om vi någon gång vill veta att hundarna ska hålla sig här, men han hittar ut på något sätt. Och sen han kom hit så måste det vara stängt, för han får inte gå själv på gården.
Jag har höjt staketet och trott att nu så kan han minsann försöka...men visst sjutton kommer han ut. Har suttit i bilen och smygkikat och sett vart han gick ut förrförragången... fixade det. Men tro sjutton att han kommer ut ändå.
I går kom vi på ett ställe till, och i morse såg jag hur han försökte ...hehe tänkte jag, nu är du fast. Sen gick jag in, och undrade efter en stund vart han var...jo utanför grinden så klart *suck*. Så nu har jag ett alternativ till att fixa, kommer han ut efter det, ja då måste han ha vingar eller nåt :angel:

Ja, den där labben han har fått oss att ändra både på det ena och det andra, men han är så go och rolig på sitt sätt :)

Grana som nog kom från ämnet :angel:

Så mycket som vi själva rantar ut och in, så ser de oss ju titt som tätt och det blir ju att man pratar en del med dem, när man poar på i trädgården :D

Nu i kväll var jag ute med "frysboxen" så att hon fick springa av sig nere på lägdan.. Hon = :bump: :bump: :bump: :bump:

Min hund ligger nästantill alltid inne i vårt sovrum inklämd under sängen:crazy:

Eller så ligger han bakom mig vid elementen såhär:love: :love:
20070506c.jpg

Dvärgpinschern kommer antingen och krafsar på benet så att man låter henne hoppa upp i famnen och sova där, eller så kryper hon ner i sängen som står bakom mig.

Just nu ligger hon i sin säng och gullar med sin lilla råtta.

10407068.jpg

Hon kommer nog somna för natten när som och alltid så sover hon med denna lilla råtta.

:)

Här är altandörren oftast öppen, så de är för det mesta ute och busar ;)

Annars så ligger ngn vid fötterna och den andre en bit bort eller så terrar de husse... :banana:

Midas ligger inklämd vid mina fötter under skrivbordet, Lewa ligger precis som "Almetosdons" hund fast i soffan och Eya håller just nu på att döda en trasa som hon har hittat någonstans :D

Vi har gård där hunden kan vara ute, så han spatserar runt lite eller så sover han på gräset eller under husvagnen..(favoritstället ;) )
:)

Liknande trådar

Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 941
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 581
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 790
Senast: Maniac123
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 197
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix