Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har aldrig haft ögoninflammation, så jag vet inte hur det smittar? Försökte läsa lite på nätet men det fanns förvånansvärt lite information. Stod mest att det brukar gå över av sig själv och ATT det kan smitta, men inte hur. På någon sida lät det som att det var lugnt så länge man tvättar händer och inte petar sig i ögonen typ.
Det går förhoppningsvis över fortare om du vilar ögonen från ansträngning sol och blåst :)
 
Drog iväg till stallet för att ta in hästar. Först visar det sig att det bara är en som ska in nu, och precis när jag tagit in den fick jag ett meddelande om att den kunde vara kvar ute idag. Hade alltså inte behövt åka hit nu över huvud taget om jag hade fått veta det lite tidigare :meh::banghead:

Nåja. Kan iallafall fixa klart allt inför ikväll när jag ändå är här, så går det snabbare då.
 
Det har varit väldigt trevligt idag och till och med tur med vädret :D
Nu slappar jag i soffan och väntar på att 26-åringen ska komma hit efter jobbet. Vi ska äta potatis, köttbullar och lingonsås :d

Bild från idag :)

IMG_20200711_130748.jpg
 
Svär över IVAR, jag blir tokig av att skruva fast tagen på baksidan när det är för trångt för att vända den rätt :rage::arghh:
 
Jag har aldrig haft ögoninflammation, så jag vet inte hur det smittar? Försökte läsa lite på nätet men det fanns förvånansvärt lite information. Stod mest att det brukar gå över av sig själv och ATT det kan smitta, men inte hur. På någon sida lät det som att det var lugnt så länge man tvättar händer och inte petar sig i ögonen typ.
Vuxna kan nog hantera att inte smitta andra med ögoninflammation. Små barn får inte vara på förskolan däremot, för de smittar varandra något kopiöst.......
 
Sisådär. Microsoft 365 installerad på datorn :up: . Jag har kört med Open Office i det längsta, och tycker att det har gått bra. Men när jag inte lyckades få rätt på stavningskollen hur jag än gjorde så fick det vara. Ska man skriva en hel bok så BEHÖVER man en stavningskoll som håller reda på de onödiga små misstagen (dubbla ord, tappade bokstäver, osv)..... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
901
Senast: Tilly_85
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 547
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 537
Senast: Hazel
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
67 819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaniner
  • Dräktig utekatt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp