Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har råkat se annonser för ett typ drömjobb. Meeen så passar det verkligen inte nu, bland annat för att det skulle kräva flytt till annan stad. Annars är jag troligen kvalificerad för jobbet och har funderat tidigare på att bosätta mig i just den staden som jobbet finns i. Om jag har sådan tur att de söker mer personal om sisådär ett år (inte helt omöjligt kanske), då ska jag verkligen söka...
Får man fråga vilket sorts jobb? :)
 
Dricker vin och skissar på ett nytt stort måleriprojekt. Verkar ha kommit in i ett nytt kreativt flow. Undvek smidigt att dricka bubbel med seglar-brats (hej mardröm) och lyssnar nu på min kreativa jazziga lista och skissar frenetiskt istället i min lilla lya.

Just nu rullar:

 
Härligt :) . Jag pimplar också vin. Och skriver på Boken. Som nu har en (arbets-)titel: "Sorgmantlar och Festklänningar".

Gött!

Nu tar jag paus och lägger mig här ett tag

FE5A876B-47BC-4026-B2DA-4C592F863462.jpeg
 
Ok SOS! Gjorde en cheezecake med passionsfrukt. HELVETE vad gött! Har nu tryckt i mig två stora bitar och har en helt FORM. Måste stålsätta mig nu. Önskar att jag hade förmågan att bli tillfälligt dement så jag GLÖMMER bort att den står i kylen :rofl:
 
Jag behover PRECIS den typen av problem :cautious: :angel: och behover darfor ett recept. :D

Haha okej. Kom ihåg vem ni ska tacka sen när BMI:et rusar och ni har blivit gravt beroende hehe.
Grundreceptet kommer här. Idag tog jag bort två av citronerna och tillsatte passionsfrukt (fyra stycken) istället. Så man kan variera lite vad man har i. Dock får man då tänka på att om man sätter i mer sött än syrligt bör man minska mängden kondenserad mjölk så att den inte blir för sött. Har man en stor form bör man också dubblera fyllningen så att den inte blir för tunn.

1. Smula/mixa ca ett halvt paket digestivekex (typ 150-200 gram).
Smält 100 gram smör och rör ihop. Tryck ut i en form (inte för stor) och ställ in i kylen för att svalna.

2. Riv ner skalet från tre citroner och pressa ner saften i en bunke. Tillsätt 600 gram (två stora paket) philadelpiaost och rör ihop med saften så att det inte blir några klumpar kvar. Tillsätt därefter en liten burk kondenserad mjölk (3-400 gram ca). Rör ner successivt och smaka av så att det inte blir för sött.

Häll över i formen och låt allting svalna ordentligt, minst ett par timmar, men gärna över natten. Innan servering, garnera med tex jordubbar eller valfria bär!
 
Haha okej. Kom ihåg vem ni ska tacka sen när BMI:et rusar och ni har blivit gravt beroende hehe.
Grundreceptet kommer här. Idag tog jag bort två av citronerna och tillsatte passionsfrukt (fyra stycken) istället. Så man kan variera lite vad man har i. Dock får man då tänka på att om man sätter i mer sött än syrligt bör man minska mängden kondenserad mjölk så att den inte blir för sött. Har man en stor form bör man också dubblera fyllningen så att den inte blir för tunn.

1. Smula/mixa ca ett halvt paket digestivekex (typ 150-200 gram).
Smält 100 gram smör och rör ihop. Tryck ut i en form (inte för stor) och ställ in i kylen för att svalna.

2. Riv ner skalet från tre citroner och pressa ner saften i en bunke. Tillsätt 600 gram (två stora paket) philadelpiaost och rör ihop med saften så att det inte blir några klumpar kvar. Tillsätt därefter en liten burk kondenserad mjölk (3-400 gram ca). Rör ner successivt och smaka av så att det inte blir för sött.

Häll över i formen och låt allting svalna ordentligt, minst ett par timmar, men gärna över natten. Innan servering, garnera med tex jordubbar eller valfria bär!
Bakar du inte den?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
894
Senast: Tilly_85
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 428
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 524
Senast: Hazel
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
67 697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVIII
  • Köpa hus
  • Konstiga uppringningar.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp