Konstiga uppringningar.

Kamomilla

Trådstartare
Har senaste veckan blivit uppringd av 5 för mig okända nummer. (svarar inte på nummer jag inte känner igen)
När jag kollar upp dessa nummer är ett inte registrerat, hittar inget namn. De andra fyra är på helt olika platser i landet, 3/4 är äldre än 70.

Inget namn på någon jag känner igen.

Någon mer som varit med om detta såpass frekvent?
 
Har senaste veckan blivit uppringd av 5 för mig okända nummer. (svarar inte på nummer jag inte känner igen)
När jag kollar upp dessa nummer är ett inte registrerat, hittar inget namn. De andra fyra är på helt olika platser i landet, 3/4 är äldre än 70.

Inget namn på någon jag känner igen.

Någon mer som varit med om detta såpass frekvent?

Nä, de okända nummer som ringer till mig är i princip alltid telefonförsäljare eller liknande.
 
Har senaste veckan blivit uppringd av 5 för mig okända nummer. (svarar inte på nummer jag inte känner igen)
När jag kollar upp dessa nummer är ett inte registrerat, hittar inget namn. De andra fyra är på helt olika platser i landet, 3/4 är äldre än 70.

Inget namn på någon jag känner igen.

Någon mer som varit med om detta såpass frekvent?
Nej men okända nummer som ringer mig tenderar vara vårdcentralen eller tandläkaren eller ngt liknande viktigt om det är inom Sverige. Om det är långa konstiga nummer brukar det vara ngn idiot som vill sälja kryptovaluta, de numren brukar jag spärra.
 
Har senaste veckan blivit uppringd av 5 för mig okända nummer. (svarar inte på nummer jag inte känner igen)
När jag kollar upp dessa nummer är ett inte registrerat, hittar inget namn. De andra fyra är på helt olika platser i landet, 3/4 är äldre än 70.

Inget namn på någon jag känner igen.

Någon mer som varit med om detta såpass frekvent?

Ditt nummer kanske har blivit förväxlat på något sätt? Står som kontaktuppgift på någon PRO-sida någonstans? ;)
 
Jag har fått ett par samtal från mobilnummer de senaste veckorna som, när jag svarar, visar sig vara ett förinspelat meddelande på engelska om att svenska polismyndigheten önskar nå mig. Har inte lyssnat klart och förutsätter att det är scam men reagerade på att det kom från ett till synes svenskt mobilnummer och inte ett utländskt nummet. De utländska numren svarar jag aldrig på men nu var det faktiskt länge sen det ringde därifrån, ett tag fick jag flera samtal i veckan från Storbritannien.
 
Igår fick jag samtal och när jag kollade var det från Kongo - Kinchasa. Jag svarade inte. Jag svarar helst inte på okända nummer heller.
 
Här är en till som fått många samtal senaste v. Bara mobilnr, en del anonyma men förvånansvärt många med namn och adress. Jag svarar aldrig på okända nr, men skickade en fråga (sms) till de två sista om varför de ringt. En kille svarade och han påstod att hans tfn varit sönder tills imorse och att han sovit. Så hans lur har väl ringt själv då.

En skum grej till: jag köpte en ny laptop igår. När de skulle lägga upp mig som kund fanns redan mitt nr registrerat. På en annan människa. Sökte på numret men inget kom upp mer än att många sökt på det.

Tilläggas ska att jag haft samma nr sen Eldkvarn brann och att jag tog bort det från hitta/eniro för länge sen.
 
Jag har fått ett par samtal från mobilnummer de senaste veckorna som, när jag svarar, visar sig vara ett förinspelat meddelande på engelska om att svenska polismyndigheten önskar nå mig. Har inte lyssnat klart och förutsätter att det är scam men reagerade på att det kom från ett till synes svenskt mobilnummer och inte ett utländskt nummet. De utländska numren svarar jag aldrig på men nu var det faktiskt länge sen det ringde därifrån, ett tag fick jag flera samtal i veckan från Storbritannien.
Det har hänt mig också. Svarar oftast inte, men ibland tänker jag mig inte för 🤷‍♀️ Klickar alltid bort direkt.
Jag har också senaste veckorna fått ovanligt många lättklädda kvinnor som vill följa mina hundars Instagram-konto 🤔 Kan det vara nån ny hundklubb?! 🤣
 
Jag får ständigt såna samtal - och det är försäljare eller organisationer som vill ha pengar. Jag svarar aldrig. Är det nåt viktigt utgår jag ifrån att de lämnar ett meddelande eller sms.ar!

Jag blir tokig av all telefonförsäljning. Jag blockar och blockar men de har ju tusen olika nummer.
 
Har senaste veckan blivit uppringd av 5 för mig okända nummer. (svarar inte på nummer jag inte känner igen)
När jag kollar upp dessa nummer är ett inte registrerat, hittar inget namn. De andra fyra är på helt olika platser i landet, 3/4 är äldre än 70.

Inget namn på någon jag känner igen.

Någon mer som varit med om detta såpass frekvent?

Jag fick ett telefonsamtal med en robotröst på engelska som sa att jag skulle trycka ett eftersom det förekommit brottslig verksamhet på mitt id-kort. När jag sedan ringde polisen och anmälde kollade jag upp numret och det gick till någon äldre dam i Kåge av alla platser. Polisen förklarade att bedragarna 'kapar' numret av en privatperson för att kunna ringa anonymt. Undrar om mitt nummer också använts :idea:
 
Jag får ständigt såna samtal - och det är försäljare eller organisationer som vill ha pengar. Jag svarar aldrig. Är det nåt viktigt utgår jag ifrån att de lämnar ett meddelande eller sms.ar!

Jag blir tokig av all telefonförsäljning. Jag blockar och blockar men de har ju tusen olika nummer.
När en telefonförsäljare ringer så svarar jag inte. Kollar upp numret på tex hitta. Nästan alltid står det bedrägeri, försäljning, oseriös m.m. Då blockar jag numret i mobilen och förblockar en hel nummerserie om 10 st. Då brukar det bli tyst 👌
 
Jag har för mig att jag läst om bluffsamtal där de som ringer kan på något vis, kommer inte ihåg hur det tekniskt fungerade, låta det se ut som om samtalet kommer från ett numer inom landet. Den vars nummer utnyttjas på det här viset är inte medveten om det, och har inte gjort något "fel" dvs gått på någon scam eller så, utan numren väljs helt slumpmässigt. Ringer man upp numret kommer man till numrets innehavare, som då inte är medveten om att hens nummer utnyttjats.
 
När en telefonförsäljare ringer så svarar jag inte. Kollar upp numret på tex hitta. Nästan alltid står det bedrägeri, försäljning, oseriös m.m. Då blockar jag numret i mobilen och förblockar en hel nummerserie om 10 st. Då brukar det bli tyst 👌
Coolt, det visste jag inte att man kan göra!
 
Jag har länge haft problem med engelskspråkiga idioter som ringer från alla möjliga nummer, både utomlands och svenska. De ggr jag svarat har jag bara pratat svenska och sen blockerar jag dem.
 
När det ringer försäljare, ffa mobil och liknande brukar jag säga att jag har ett specialdeal med min operatör och berättar hur mycket och vilka villkor. Kan de matcha det, inte bara under tre månader inledningsvis? När de säger nej, önskar jag dem lycka till och en trevlig dag och lägger på.
 
Nix är bra.
https://www.nixtelefon.org/

Jag brukar svara i telefonen och sedan dryga mig.
De får skylla sig själva.

Ett av mina telefonnummer förväxlas dock med en Damfrisering, så då brukar jag återkoppla det och ge korrekt nummer.

När Microsoft så vänligt ringer mig och försöker, på engelska, tala om för mig att det är ett problem med min dator så svarar jag dem på norrländska. De lägger på jättesnabbt :up:


:rofl:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
27
· Visningar
1 697
Övr. Barn Jag hängde med en kompis 7-åriga barn i veckan och vi pratade om allt möjligt. Vid ett antal tillfällen reagerade jag dock på att hen...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: Kirre
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
26 745
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag har gått runt med en klumpkänsla i halsen i snart åtta månader. Har försökt lusläsa i forum men hittar få fall där någon haft det så...
Svar
14
· Visningar
2 105
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp