Kombitäcke med regnrygg

bergsvic

Trådstartare
Är på jakt efter täcke med regnrygg och med nät på sidorna! Har tidigare haft Rambo summer men upplever det som tungt och tjockt så letar efter ett lättare täcke. Med avtagbar hals, alternativt utan hals. Vad har ni för tips?😊
 
Jag har Hansbo och det är ok. Men det behöver impregnering för att klara häftiga regn. Gäller nog samtliga märken. Men det är inga mirakel täcken. Kan bli varmt i solen och kallt vid ihållande regn då det endast är nylonfoder. Perfekt de dagar då det regnar lite till o från. Då brukar ju flygkrypen vara jobbiga.
 
Eftersom jag numera har en känslig häst, för det mesta, så köpte jag kombitäcke från Petster. Bra passform, täcker buken någotsånär och framför allt så gillade jag priset!
 
Jag har Hansbo och det är ok. Men det behöver impregnering för att klara häftiga regn. Gäller nog samtliga märken. Men det är inga mirakel täcken. Kan bli varmt i solen och kallt vid ihållande regn då det endast är nylonfoder. Perfekt de dagar då det regnar lite till o från. Då brukar ju flygkrypen vara jobbiga.
Är det nät på sidorna på det?
 
Men visst är det tjockt tyg även på det?🤔
Tjockt tyg i vad? Protector äri nät. Linern är i tunt regntyg, tunnare än ett regntäckeoch sitter när den är på över ryggen och halvvägs ner på sidorna. Det är betydligt mindre varmt än Rambo Summer Series. Men blir det 20 plus eller mer blir det ju varmt under regn delen. Men man har ju inte den på då
 
Tjockt tyg i vad? Protector äri nät. Linern är i tunt regntyg, tunnare än ett regntäckeoch sitter när den är på över ryggen och halvvägs ner på sidorna. Det är betydligt mindre varmt än Rambo Summer Series. Men blir det 20 plus eller mer blir det ju varmt under regn delen. Men man har ju inte den på då
"Nättyget" är det jag menar. Rambo summer samt även amigos flugtäcken är ju gjorda i detta tjocka "nättyg", men då är det annat material på protector?
 
"Nättyget" är det jag menar. Rambo summer samt även amigos flugtäcken är ju gjorda i detta tjocka "nättyg", men då är det annat material på protector?
Men hästarna blir ju inte varma av sånt tyg. Jag har använt rambo summer series i högsommarvärme och det funkar jättebra.
 
"Nättyget" är det jag menar. Rambo summer samt även amigos flugtäcken är ju gjorda i detta tjocka "nättyg", men då är det annat material på protector?
Protector har ett annat nät. Det värmer inte alls. Min herre kunde svettas bara av att vara när det var varmt. Enda han blev svettig under protector var antiskavfodret i bogen. I övrigt var han svalare med täcket än utan.
PXL_20240409_134613114.MP~2.jpg
 
Jag köpte precis ett Fairfield Raiden på Hööks rea; det sitter riktigt bra på min häst; bättre än det rena flugtäcket med fast hals från samma märke jag köpte för ett par år sedan.
 
Men hästarna blir ju inte varma av sånt tyg. Jag har använt rambo summer series i högsommarvärme och det funkar jättebra.
Det blir min häst, har redan testat.. Men då vet jag att det är samma material på det som de andra, då blir ett sådant täcke inte aktuellt.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
825
Utrustning Jag har ett halvblod som passar perfekt i stl 145 HW Rambo Original med v-knäppning (Supreme fungerar också, i alla fall på äldre...
Svar
11
· Visningar
601
Senast: Lemeie
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
922
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 949
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp